Viden
· Udbud og efterspørgsel
· Markedsstrukturer
· Balanceeffektivitet og kilder til ikke at lykkes
· Virksomheder og deres produktionsrelaterede beslutninger
· Markeder for varer og produktive input
· Regeringsindgreb overfor markeder
· Grundlæggende matematiske udregninger
· Kvantitative analysers roller for forretningsundersøgelser
· Forholdet mellem matematik og økonomiske analyser
Færdigheder
· Beskrive, tolke og formulere modeller for individuel
beslutningstagning og markedsøkonomier
· Relatere modeller for virksomheder, forbrugere og markeder til
faktiske økonomiske problemstillinger og sætte navn på politiske
konsekvenser
· Anvende værktøjer fra individuelle beslutninger og
markedsøkonomier til at analysere økonomiske problemstillinger og
reflektere over gældende for-udsætninger samt anvende komparativ
statisk analyse fra modellerne for individuel beslutningstagning og
markedsøkonomier
· Anvende regning på funktioner med flere variabler og løse
økonomiske problemstillinger
· Beregne elasticiteten på udbud og efterspørgsel
· Beskrive, analysere og fortolke data ved hjælp af Excel
Kompetencer
· Forstå og anvende almindelige begreber og teknikker, der bruges
til at be-skrive de økonomiske konsekvenser af beslutninger
· Forstå og anvende almindelige værktøjer indenfor ledelsesmæssige
beslut-ninger og kontrol
· forstå sammenhængen mellem kvantitative analyser og økonomiske
problemstillinger
· anvende værktøjerne i andre fag som f.eks. Erhvervsøkonomi,
Forecasting og
· Omkostningsteori og budgettering