Viden
Den studerende:
• Den studerende skal have viden om og forståelse for forskellige
markeds- og analysemetoder – herunder desk- og field research.
• Besidde viden om ”Big Data” og være i stand til at identificere,
kategorisere, analysere og præsentere data
Færdigheder
Den studerende skal have færdigheder i:
• At anvende forskellige markedsanalysemetoder med henblik på at
indsamle og bearbejde informationer, både desk- og field research
• At anvende både kvalitative og kvantitative metoder samt
kombinationer af disse til at styrke kvaliteten af markedsanalysen
(metodetriangulering)
• At kunne vurdere markedsanalysens kvalitet ud fra forskellige
kvalitetskriterier inden for kvantitative og kvalitative analyser
• At anvende kvalitative analysemetoder og kunne identificere og
præsentere de væsentligste konklusioner
Kompetencer
Den studerende opnår kompetencer i:
• At deltage i virksomhedens dataindsamling og –analyse
• At kunne forholde sig reflekteret til egen og andres indsats i
teambaserede arbejdsprocesser
• At kunne foretage et begrundet valg mellem forskellige
markedsanalytiske metoder og teknikker i forbindelse med et konkret
problem.
• At håndtere planlægning, implementering og evaluering et
projektforløb
• At deltage i udarbejdelse en professionel rapport ud fra givne
rammer (formalia)
• Skal selvstændigt kunne udarbejde analyseplaner på baggrund af
markedsdata.