Salg B2B

2024/2025
Engelsk titel
Sales B2B
Uddannelse
Handelsøkonom - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4068203CA
  • Indhold og formål
    Valgfaget Salg og markedsføring B2B danner grundlag for, at de studerende opnår de nødvendige viden, færdigheder og kompetencer til at lykkes i beskæftigelse inden for området.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende:
    • Skal have udviklingsbaseret viden om virksomhedens praksis og central anvendt teori samt metode i relation til bæredygtigt B2B salg og salgsorganisationen
    • Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode i relation til virksomhedens bæredygtige salgsprocesser samt kunne forstå virksomhedens anvendelse af teori og metode i relation til salgsprocesserne.
    Færdigheder
    Den studerende:
    • Skal kunne anvende centrale metoder og redskaber i relation til B2B kunden, kundeporteføljen og værditilbuddet samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for bæredygtigt B2B salg
    • Skal kunne anvende centrale metoder og redskaber i relation til salgsplanlægning, salgsmøder og forhandling på B2B markedet og opstille og vælge løsningsmuligheder for virksomheden i forbindelse med dialog med kunder på B2B markedet.
    • Skal kunne anvende centrale teknologiske redskaber til salgsarbejdet
    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger i relation i til B2B salg samt opstille og vælge løsningsmuligheder
    • Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder i relation til bæredygtigt salg til samarbejdspartnere og brugere
    Kompetencer
    Den studerende:
    • Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til bæredygtigt salg
    • Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde i udviklingen og implementering af en salgsstrategi med en professionel tilgang
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til indkøb
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.
    Salg B2B
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opfylde kravene til obligatoriske læringsaktiviteter OLA´er for at blive indstillet til eksamen. Afleveringsfrister og uddybende beskrivelser af OLA´er findes på holdets Moodle-flow.
    • Godkendelse af OLA.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Forud for den mundtlige eksamen modtager du en case i WISEflow, som du skal bruge som udgangspunkt for din individuelle mundtlige præsentation.
    Ects
    10 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    30 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Formkrav
    Til den mundtlige eksamen har du forberedt en præsentation af case-besvarelsen. I den efterfølgende dialog spørges ind til præsentationen samt relaterede emner inden for målbeskrivelsen for valgfaget.

    Eksamen forløber således:
    7-8 min. præsentation
    14-15 min. dialog
    6-7 min. votering og karaktergivning
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen i samme form som ordinær eksamen med ny case og ny mundtlig eksamen.