Viden
Den studerende skal have viden om:
- Udviklingsbaseret viden om e-commerce, digital markedsføring og
omnichannel samt viden om hvordan aktuelle udviklingstendenser,
blandt andet bæredygtighed, kan være med til at påvirke og forme
strategier for indkøbsoplevelser
- Forståelse for, hvad der kendetegner oplevelsesaspekter både
online og offline, samt viden om relevante modeller, metoder og
digitale marketing tiltag som kan udvikle og forbedre
kundeoplevelser i praksis
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
- Vurdere virksomhedens handlingsparametre samt den praksisnære
betydning af virksomhedens arbejde med digital marketing og
oplevelsesdesign for kundens samlede indkøbsoplevelse
- Anvende centrale metoder og redskaber indenfor ecommerce, digital
marketing og omnichannel, herunder beregne relevante nøgletal og
identificere kundesegmenter, med henblik på at tilrettelægge
målrettede oplevelsestilbud, der understøtter virksomhedens
strategiske mål
- Formidle, hvordan praksisnære digitale marketingaktiviteter og
ecommerce løsninger kan styrke kundeoplevelsen og bidrage til
virksomhedens værdiskabelse gennem datadrevet indsigt og målrettet
kommunikation
Kompetencer
Den studerende skal have kompetencer til at:
- Identificere indsatsområder i et oplevelsesøkonomisk perspektiv
med henblik på at optimere kundens indkøbsoplevelse
- Deltage i udviklingen af handelskoncepter med fokus på
oplevelser, herunder inddragelse af digital markedsføring som en
integreret del af kundeoplevelsen i en styrket omnichannel-strategi
- I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i relation til arbejdet med ecommerce, digital
marketing og omnichannel