Viden
Den uddannede handelsøkonom har
• udviklingsbaseret viden om virksomhedens interne og eksterne
situation, herunder betydningen af virksomhedens økonomiske forhold
samt viden om den
bæredygtige udvikling
• forståelse for virksomhedens strategiske, taktiske og
operationelle muligheder i
forbindelse med logistik, indkøb, salg og markedsføring
Færdigheder
Den uddannede handelsøkonom kan
• anvende centrale teorier og modeller inden for indkøb, logistik,
salg og markedsføring i forhold til et internationalt, nationalt
eller digitalt marked.
• vurdere praksisnære problemstillinger og opstille bæredygtige
løsningsforslag i forhold til virksomheden handel
• formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag internt
og eksternt
Kompetencer
Den uddannede handelsøkonom kan
• indgå i virksomhedens forskellige processer i forhold til handel
på et internationalt, nationalt eller digitalt marked
• håndtere udviklingsorienterede situationer i forbindelse med
virksomhedens faglige og tværfaglige samarbejder både internt og
eksternt
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i relation til virksomhedens handel.