Viden
Den studerende har viden om:
· viden om centrale og avancerede digitale marketingbegreber samt
marketing funktionens typiske rolle i virksomhedens digitale
markedsføring
· viden om centrale dataindsamlingsmetoder i relation til arbejdet
med markedsanalyse og effektmåling af markedsføringen
· viden om relevant jura og kan konsekvenserne for virksomhedens
digitale markedsføring
· forståelse for og kan reflektere over den digitale marketings
strategiske betydning
og relevans, samt viden om og forståelse for metoder og tilgange
til avanceret digital marketing.
Færdigheder
Den studerende kan:
· vurdere, anvende og mestre digitale marketingsbegreber, modeller
og teorier, samt
begrunde valg heraf i forhold til potentialet for salg af
virksomhedens produkter og
ydelser online, og herpå anvende de relevante centrale metoder og
redskaber, der
knytter sig til områdets praksis
· opstille mål for, samt vurdere, anvende og behandle nøgletal,
data og statistikker
og på baggrund heraf uddrage konsekvenserne for
markedsføringsindsatsen med
henblik på at optimere potentialet for salg af virksomhedens
produkter og ydelser
online
· vurdere og anvende centrale metoder og mestre værktøjer til at
planlægge digital
markedsføring og relatere markedsføringsplanen til virksomhedens
idé og overordnede strategier, samt vurdere og begrunde behov for
samt mestre udarbejdelse af
annonce- og reklamekampagner i digitale medier
· mestre anvendelse af webstatistik og brugertests til at
tilrettelægge og optimere
den digitale markedsføringsindsats
· anvende og vurdere centrale metoder og mestre værktøjer til at
planlægge arbejdet
med optimering af en webshop i forhold til forbedringer af UX
· formidle problemstillinger og løsningsmodeller til fagfæller,
ikke-specialister, samarbejdspartnere og brugere.
Kompetencer
Den studerende kan:
· håndtere udviklingsopgaver i forbindelse med avanceret digital
markedsføring
· håndtere udvikling af den digitale strategi med udgangspunkt i
virksomhedens situation med inddragelse af relevante interessenter
· deltage i tværgående teams i forbindelse med virksomhedens
arbejde med digital
markedsføring.