Advanced Digital Marketing

2025/2026
Engelsk titel
Advanced Digital Marketing
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
2 semestre
Opstart
Efterår og Forår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119106CS
Fagområder
Datadrevet marketing og salg
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder grundlæggende begreber, modeller og værktøjer inden for digital
    markedsføring, herunder analyse, planlægning og praktisk anvendelse af digital marketing. Dette inkluderer analyse og vurdering af markedspotentialet, udvikling af digitale
    markedsføringsstrategier, planlægning af konkrete digitale markedsføringsaktiviteter samt
    måling og optimering af den digitale marketing.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har viden om:
    · viden om centrale og avancerede digitale marketingbegreber samt marketing funktionens typiske rolle i virksomhedens digitale markedsføring
    · viden om centrale dataindsamlingsmetoder i relation til arbejdet med markedsanalyse og effektmåling af markedsføringen
    · viden om relevant jura og kan konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring
    · forståelse for og kan reflektere over den digitale marketings strategiske betydning
    og relevans, samt viden om og forståelse for metoder og tilgange til avanceret digital marketing.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    · vurdere, anvende og mestre digitale marketingsbegreber, modeller og teorier, samt
    begrunde valg heraf i forhold til potentialet for salg af virksomhedens produkter og
    ydelser online, og herpå anvende de relevante centrale metoder og redskaber, der
    knytter sig til områdets praksis
    · opstille mål for, samt vurdere, anvende og behandle nøgletal, data og statistikker
    og på baggrund heraf uddrage konsekvenserne for markedsføringsindsatsen med
    henblik på at optimere potentialet for salg af virksomhedens produkter og ydelser
    online
    · vurdere og anvende centrale metoder og mestre værktøjer til at planlægge digital
    markedsføring og relatere markedsføringsplanen til virksomhedens idé og overordnede strategier, samt vurdere og begrunde behov for samt mestre udarbejdelse af
    annonce- og reklamekampagner i digitale medier
    · mestre anvendelse af webstatistik og brugertests til at tilrettelægge og optimere
    den digitale markedsføringsindsats
    · anvende og vurdere centrale metoder og mestre værktøjer til at planlægge arbejdet
    med optimering af en webshop i forhold til forbedringer af UX
    · formidle problemstillinger og løsningsmodeller til fagfæller, ikke-specialister, samarbejdspartnere og brugere.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    · håndtere udviklingsopgaver i forbindelse med avanceret digital markedsføring
    · håndtere udvikling af den digitale strategi med udgangspunkt i virksomhedens situation med inddragelse af relevante interessenter
    · deltage i tværgående teams i forbindelse med virksomhedens arbejde med digital
    markedsføring.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Online marketing - 2.eksterne
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    OLA 4 skal være gennemført. Såfremt OLA 4 ikke er godkendt, kan den studerende ikke deltage i prøven, og der er brugt et prøveforsøg
    • OLA 4
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen (Online)
    Ects
    10 ECTS
    Forberedelsestid
    24 timer
    Varighed
    30 minutter
    Mundtlig online eksamen inklusive votering. Heraf præsentation af den studerende i max 10 minutter og ca. 15 minutters eksamination i pensum af eksaminator og censor.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Opgavetype
    Eksamen er en mundtlig individuel online eksamen baseret på en case med 24 timers forberedelse. Der skal ikke afleveres noget skriftligt forinden. Den studerende skal indledningsvis holde et oplæg af max 10 minutters varighed, hvor løsningsforslaget til den pågældende case præsenteres.
    Herefter eksamineres den studerende i hele pensum.
    Casen udleveres dagen inden den studerende skal op til den mundtlige eksamen via Wiseflow kl. 9.00 (uanset hvad tid man skal op den efterfølgende dag).
    Hvis den samlede bedømmelse giver en karakter mindre end 02, skal den studerende til reeksamen baseret på en ny case.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle hjælpemidler må anvendes.
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Der gives karakter efter 7-trins-skalaen. Karakteren gives på baggrund af både den studerendes præsentation og vurderingen af besvarelser af de stillede spørgsmål fra eksaminator og censor. Eksamen er i hele pensum.

    Bedømmelseskriterierne er
    · Demonstration af faglig viden
    · Relevante praktiske eksempler på anvendelse
    · Refleksion over viden og anvendelse
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Medio 2. semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Hvis den ordinære eksamen ikke bestås, eller den studerende pga. sygdom ikke gennemfører, indstilles den studerende automatisk til næstkommende reeksamen. Dato for re- og sygeeksamen fremgår af semesterplanen. Re- og sygeeksamen kan afholdes online samt have en anden form. Udeblivelse fra en eksamen tæller som et eksamensforsøg.