Omnichannel

2024/2025
Engelsk titel
Omnichannel
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119204CS
  • Indhold og formål
    Valgfaget giver mulighed for at specialisere dit fokus og finde et område du kan differentiere dig på. Valgfag er af natur tænkt som en eksplorativ lærings oplevelse hvor du selv har betydelig indflydelse på hvilken toning du fordyber og dygtiggør dig i.

    Faget Omnichannel giver dig en grundlæggende forståelse for de mekanismer der gør, at virksomheden kan lykkes med sin omnichannel strategi.

    Vi ser nærmere på forbrugernes efterspørgsel efter en omnichannel oplevelse og virksomhedens muligheder for at indfrie dette.

    Derudover inddrages big data som et vigtig bindeled i virksomhedens omnichannel strategi, hvor vi ser nærmere på dataindsamlingsmetoder og anvendelse.

    Faget nuanceres med eksempler fra både nationale og internationale virksomheder. Faget vil være en kombination af online, klasse, øvelser, selvstudie og naturligvis i relation til egen praktik virksomhed og dennes mulighed for at udnytte omnichannel.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    · Forståelse for omnichannel og de mekanismer der er vigtige for at lykkes med en omnichannel strategi
    · Kendskab til best practice, både nationalt og internationalt
    · Kendskab til redskaber og metoder der anvendes for at klarlægge og gennemføre en omnichannel strategi
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    · Afdække virksomhedens muligheder for gennemførelse af en omnichannel strategi på baggrund af forbrugernes adfærd
    · Argumentere for databehov og dataanvendelse i forbindelse med tilrettelæggelse af en omnichannel strategi
    · Anvende omnichannel i relation til øvrige fag og strategier
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    · Udarbejde forslag til mulig omnichannelstrategi på baggrund af relevante analyser og best practice
    · Identificere indsatsområder for at styrke allerede igangsat omnichannel strategi
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Omnichannel valgfag - 4. interne
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    OLA 4, 5 og 6 skal være gennemført af den enkelte studerende
    • OLA 4, 5 og 6 skal være gennemført af den enkelte studerende.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Eksamen tester den studerendes evne til at fordybe og dygtiggøre sig i et specifikt fagligt felt sideløbende med sit praktikforløb.

    Den studerende afleverer en skriftlig synopsis og et praktisk produkt jf eksamensmanualen.

    Det praktiske produkt skal demonstrere en konkrete anvendelse af teorien fra valgfaget.
    Ects
    5 ECTS
    Varighed
    20 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Det er tilladt for studerende at samarbejde om en synopsis i grupper af 2 eller 3, men den mundtlig eksamen er stadig individuel. En synopsis er et oplæg til en faglig diskussion ud fra en forretningsmæssig vinkel, og behøver således ikke at indeholde en konklusion, men må gerne opstille en hypotese eller pege mod et forventet resultat. Der forventes som udgangspunkt et omfang på 2-3 sider pr studerende. Synopsis indgår ikke direkte i bedømmelse, men anses som et udgangspunkt for den mundtlige eksamination. Det praktiske produkt skal demonstrere en konkrete anvendelse af teorien fra valgfaget.

    Synopsen er undtaget fra Cphbusiness Søerne’s krav til formalia, idet det er et diskussionsoplæg. Den studerende har 2-3 minutter til at præsentere sin problemstilling, hvorefter eksaminator stiller spørgsmål til de relevante fagområder. Såfremt bedømmelsen giver en karakter mindre end 02, skal den studerende til den mundtlige prøve igen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Opgaven bedømmes holistisk og ligeligt ud fra følgende kriterier:
    · Kvalitet af det praktiske produkt
    · Egen faglig fordybelse og dygtiggørelse i valgfagets emne
    · Tydelig sammenhæng mellem teori og praktisk produkt

    Der gives en individuel karakter ud fra en vurdering af den individuelle mundtlige eksamination.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Hvis den ordinære eksamen ikke bestås, eller den studerende pga. sygdom ikke gennemfører, indstilles den studerende automatisk til næstkommende re-eksamen. Dato for re- og sygeeksamen fremgår af semesterplanen. Re- og sygeeksamen kan afholdes online samt have en anden form. Udeblivelse fra en eksamen tæller som et eksamensforsøg.