Neuromarketing

2024/2025
Engelsk titel
Neuromarketing
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119205CS
  • Indhold og formål
    Valgfaget giver mulighed for at specialisere dit fokus og finde et område du kan differentiere dig på. Valgfag er af natur tænkt som en eksplorativ lærings oplevelse hvor du selv har betydelig indflydelse på hvilken toning du fordyber og dygtiggør dig i.

    Faget Neuromarketing giver dig en grundlæggende forståelse for de mekanismer der gør, at virksomheden kan lykkes med at forstå forbrugernes adfærd ud fra viden og indsigt i hjernens måde at behandle informationer på.

    Vi ser nærmere på opfattelsen af forbrugerne som ikke-rationelle beslutningstagere og sætter dette i perspektiv i forhold til de reelle adfærdsmønstre ved at forstå konsumenternes måde at tænke på før de handler.

    Derudover inddrages adfærds data som et vigtig bindeled i virksomhedens marketing strategi, hvor vi ser nærmere på dataindsamlingsmetoder/ måle metoder som eksempelvis MR scannere og eye-tracking.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:

    · Forståelse for neuromarketing og de mekanismer der er vigtige for at lykkes med en marketing strategi baseret på seneste viden om hjernen.

    · Kenskab til best practice, både nationalt og internationalt

    · Kendskab til redskaber og metoder der anvendes for at klarlægge og gennemføre en neuromarketing strategi.
    Færdigheder
    Den studerende kan:

    · Afdække virksomhedens muligheder for gennemførelse af en neuromarketing strategi på baggrund af forbrugernes adfærd

    · Argumentere for databehov og dataanvendelse i forbindelse med tilrettelæggelse af en neuromarketing strategi

    · Anvende neuromarketing i relation til øvrige fag og strategier
    Kompetencer
    Den studerende kan:

    · Udarbejde forslag til mulig neuromarketing strategi på baggrund af relevante analyser og best practice

    · Identificere indsatsområder for at styrke allerede igangsat marketing strategier med neuromarketing forståelse
  • Undervisningsform
    Faget nuanceres med eksempler fra både nationale og internationale virksomheder.

    Faget vil være en kombination af online, klasse, øvelser, selvstudie og præsentationer
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Neuromarketing valgfag - 4. interne
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    OLA 7, 8 og 9 skal være gennemført af den enkelte studerende
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    5 ECTS
    Varighed
    20 minutter
    Eksamen tester den studerendes evne til at fordybe og dygtiggøre sig i et specifikt fagligt felt.

    Den studerende afleverer således en synopsis og et praktisk produkt jf. eksamensmanualen.

    Det praktiske produkt skal demonstrere en konkrete anvendelse af teorien fra valgfaget

    Den studerende har 2-3 minutter til at præsentere sit praktiske produkt, hvorefter eksaminator stiller spørgsmål til de relevante fagområder.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk, Svensk) og Engelsk
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Opgaven bedømmes holistisk og ligeligt ud fra følgende kriterier:

    Kvalitet af den valgte problemstilling

    Egen faglig fordybelse og dygtiggørelse i valgfagets emne

    Tydelig sammenhæng mellem teori og praksis

    Der gives en individuel karakter ud fra en vurdering af den individuelle mundtlige eksamination.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Hvis den ordinære eksamen ikke bestås, eller den studerende pga. sygdom ikke gennemfører, indstilles den studerende automatisk til næstkommende re-eksamen.

    Dato for re- og sygeeksamen fremgår af semesterplanen. Re- og sygeeksamen kan afholdes online samt have en anden form.

    Udeblivelse fra en eksamen tæller som et eksamensforsøg.