Influencer marketing

2024/2025
Engelsk titel
Influencer marketing
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119206CS
  • Indhold og formål
    Faget influencer marketing giver dig indsigt i hvordan virksomheder arbejder med influencere som en del af deres markedsføring. Vi kigger på selve det at være influencer, at være influencerbureau og som virksomhed der gør brug af influencere. Samtidig kommer vi ind på kommende trends indenfor området. Vi lærer hvordan man som bureau eller virksomhed udarbejder de rigtige strategier, hvilket også indebærer at finde den eller de helt rigtige influencere, samt eksekvering på platforme i form af sociale medier eller offline, til målgruppen.

    I influencer marketing kommer vi til at arbejde med data i form af kvantitativ/kvalitativ undersøgelse og udarbejdelse af business models, samt målgruppevalg.
    Der vil også være en del af creative content faget som går igen, i form af udarbejdelse af materiale.

    Faget vil være en kombination af klasse, oplæg, øvelser, selvstudie og naturligvis hele tiden være koblet til jeres egen case.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    · Forståelse for influencer marketing som disciplin, samt indsigt i hvilke områder influencer marketing kan bidrage med større forståelse og effekt.
    · Indsigt i trends der rører sig på området vedr. influencer marketing
    · Kendskab til redskaber og metoder med henblik på at afdække det specifikke problem
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    · Argumentere for brug af fagets metoder og teori
    · Argumentere for brug af fagets værktøj
    · Koble influencer marketing til de øvrige fag i studiet og skabe relevante kombinationer af faglighed
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    · Indgå i samarbejde omkring udvikling og gennemførsel af influencer marketing i virksomheder eller bureauer
    · Tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til fagområdet
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Influencer marketing valgfag - 4. interne
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    OLA 4, 5 og 6 skal være gennemført af den enkelte studerende.
    • OLA 4, 5 og 6 skal være gennemført af den enkelte studerende.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Eksamen tester den studerendes evne til at fordybe og dygtiggøre sig i et specifikt fagligt felt.

    Den studerende afleverer således en synopsis og et praktisk produkt jf. eksamensmanualen.

    Det praktiske produkt skal demonstrere en konkrete anvendelse af teorien fra valgfaget.

    Den studerende har 2-3 minutter til at præsentere sin problemstilling, hvorefter eksaminator stiller spørgsmål til de relevante fagområder.
    Ects
    5 ECTS
    Varighed
    20 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Det er tilladt for studerende at samarbejde om en synopsis i grupper af 2 eller 3, men den mundtlig eksamen er stadig individuel. En synopsis er et oplæg til en faglig diskussion ud fra en forretningsmæssig vinkel, og behøver således ikke at indeholde en konklusion, men må gerne opstille en hypotese eller pege mod et forventet resultat. Der forventes som udgangspunkt et omfang på 2-3 sider pr studerende. Synopsis indgår ikke direkte i bedømmelse, men anses som et udgangspunkt for den mundtlige eksamination. Det praktiske produkt skal demonstrere en konkrete anvendelse af teorien fra valgfaget.

    Synopsen er undtaget fra Cphbusiness Søerne’s krav til formalia, idet det er et diskussionsoplæg. Såfremt bedømmelsen giver en karakter mindre end 02, skal den studerende til den mundtlige prøve igen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Opgaven bedømmes holistisk og ligeligt ud fra følgende kriterier:
    · Kvalitet af den valgte problemstilling
    · Egen faglig fordybelse og dygtiggørelse i valgfagets emne
    · Tydelig sammenhæng mellem teori og praksis

    Der gives en individuel karakter ud fra en vurdering af den individuelle mundtlige eksamination.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Hvis den ordinære eksamen ikke bestås, eller den studerende pga. sygdom ikke gennemfører, indstilles den studerende automatisk til næstkommende re-eksamen. Dato for re- og sygeeksamen fremgår af semesterplanen. Re- og sygeeksamen kan afholdes online samt have en anden form. Udeblivelse fra en eksamen tæller som et eksamensforsøg.