Dit professionelle brand og lederskab

2024/2025
Engelsk titel
Personal and Professional Brand and Leadership
Uddannelse
Finansbachelor
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
7. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness City
Fagkode
4135703CC

Valgfagsprøven udgør 10 ETCS med én samlet karakter efter 7-trinsskalaen jf. Studierordningen.

Dette kan være ét fag af 10 ECTS, som udprøves med én samlet eksamen -
eller to fag af 5 ECTS, som udprøves i to delprøver, som vægtes ligeligt til én samlet 10 ECTS-karakter.

Begge delprøver skal bestås med min. karakteren 02.

  • Indhold og formål
    I dette fag udvikler den studerende sit professionelle brand og lære at markedsføre og udleve det for at maksimere din employability og karriere.

    Dette sker ved at identificere, udvikle og kommunikere det professionelle brand mhp. karriere i den finansielle sektor. Den studerende er selv og i arbejdssituation i flere domæner og dermed blive opmærksom på egne tidligere blindgyder


    - Udarbejdelse af en personlig profil på seks karakteregenskaber
    - Udarbejdelse af egen handlingsplan for udvikling inden for selvvalgt branche
    - Omsættelse af personlige Ikigai-lærred til et professionelle brand på SoMe-platform
    - Reflektion over egne handlinger og erfaringer mhp. karrieremål
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal have viden om:
    • Teorier om dannelse og filosofi som det anvendes praksisnært i brancherne
    • Teorier om branding i en erhvervsfaglig kontekst
    • Teorier om markedsføring på sociale medieplatforme
    • Personligt lederskab
    • Udvidet kommunikationsteori og storytelling for personlig branding
    • Teorier om personlig meningsskabelse
    Færdigheder
    Den studerende skal have færdighed i at:
    • Omsætte personligt lederskab og meningsskabelse til et professionelt brand
    • Analysere, vurdere og give feedback og feedforward til medstuderendes udvikling af personlige brand.
    • Benytte de relevante metoder til at udvikle og udleve sit eget personlige
    brand i de relevante kanaler
    • Formulere, vurdere og kommunikere sit professionelle brand
    • Arbejde refleksivt med etiske, dannelses- og værdimæssige udfordringer i forhold til at sætte mål og formulere handlinger for egen udvikling
    Kompetencer
    Den studerende opnår kompetencer i at:
    • Udforme en personlig brand strategi, der understøtter sit personlige værdisæt og karrierevalg.
    • Inddrage etik og autenticitet i sine refleksioner og handlinger over personlige udvikling og brand.
    • Forholde sig til sit eget professionelle brands muligheder for inddragelse af dannelsesperspektiver i en organisatorisk kontekst.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    9. interne - Valgfagsprøven - Dit professionelle brand og lederskab
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opnå godkendelse af semesterets eksamensforudsætning knyttet til dette fag. Eksamensforudsætningen knyttet til dette fag er aflevering af en individuel præsentation i Wiseflow på et fastlagt tidspunkt inden den mundtlige eksamen. Deadline vil fremgå af Moodle.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Mundtlig eksamen baseret på aflevering af et individuelt oplæg i Wiseflow
    Ects
    5 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    20 minutter
    De 20 minutter i eksamenssituationen disponeres således:
    • Din præsentation på 5-7 minutter
    • Diskussionen med underviser og censor i 8-10 minutter
    • Herefter votering/karaktergivning.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Med udgangspunkt i dennes Professionelle Brand Canvas udarbejder den studerende en præsentation på 5-7 minutter til eksamen, som afleveres i Wiseflow på et fastlagt tidspunkt inden den mundtlige eksamen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle hjælpemidler er som udgangspunkt tilladt, dog skal arbejdet være selvstændigt udført af den studerende.
    Derudover henvises til Cphbusiness' regler for referencer, plagiat og eksamenssnyd - herunder brug af ChatGPT og AI.
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Helhedsbedømmelse

    Eksamen i valgfagsprøven på 10 ECTS består af to delprøver af hver 5 ECTS. Der gives en karakter for hver delprøve, som til orientering skrives på eksamensbeviset, men ikke direkte medtages på karakterlisten. Begge delprøver skal bestås med min. karakteren 02.
    En samlet karakter efter 7-trinsskalaen påføres eksamensbeviset med en ligelig vægtning af de to delprøver.
    Tidsmæssig placering
    7. Semester
    Medio 7. semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.