Viden
Den studerende skal have viden om:
• Organisationers daglige drift med fokus på medarbejderen, som det
hele, lærende menneske.
• Strategiske perspektiver i samspillet mellem HRM og
virksomhedskultur.
• Metoder til jobdesign.
• Metoder til kompetence-, karriere- og ledelsesudvikling.
• Anvendeligheden af forskellige former for incitamenter i forhold
til forskellige medarbejdere.
• Tests i forbindelse med ansættelse
Færdigheder
Den studerende skal have færdighed i at:
• Beskrive, analysere og vurdere en virksomheds Human Ressource
proces
• Kortlægge en virksomheds behov for kvalifikationer og kompetence
• Benytte forskellige metoder til tiltrækning og fastholdelse af
medarbejdere
Kompetencer
Den studerende opnår kompetencer i at:
• Gennemføre en rekrutteringsopgave fra afdækning af
rekrutteringsbehov, annoncering, ansøgning og samtaler
• Udforme en personalepolitik med tilhørende handlingsplaner
• Beskrive, analysere og vurdere samspil mellem Human Ressource og
virksomheders organisering og forretningsmæssige
strategier