Service Management

2024/2025
Engelsk titel
Service Management
Uddannelse
Finansbachelor
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
7. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness City
Fagkode
4135707CC

Valgfagsprøven udgør 10 ETCS med én samlet karakter efter 7-trinsskalaen jf. Studierordningen.

Dette kan være ét fag af 10 ECTS, som udprøves med én samlet eksamen -
eller to fag af 5 ECTS, som udprøves i to delprøver, som vægtes ligeligt til én samlet 10 ECTS-karakter.

Begge delprøver skal bestås med min. karakteren 02.

  • Indhold og formål
    Indhold:
    • Praktisk og teoretisk viden om den strategiske rolle, som service spiller i de finansielle virksomheder, herunder hvordan virksomheden, medarbejderen, It og kunde fungerer i udviklingen, vedligeholdelsen og oplevelsen af service
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal have viden om:
    • Hvad service er og hvilke gaps service kan skabe.
    − Metoder til at undersøge kundens servicebehov
    − Metoder til service analyse
    − Metoder til at skabe kundeløfter
    − Metoder til at skabe kundeoplevelser og kunderejser
    − Metoder til at reklamationshåndtere
    − Metoder til at skabe bevidsthed om kommunikationen
    Færdigheder
    Den studerende skal have færdighed i at:
    • Beskrive, analysere og vurdere en virksomheds serviceproces
    Kortlægge en virksomheds touch points og behov for serviceforbedring Benytte forskellige metoder til at skabe serviceløfter og kunderejser.
    Kompetencer
    Den studerende opnår kompetencer i at:
    • Gennemføre en service management opgave fra afdækning af servicebehov, touchpoint analyse, serviceløfte og kunderejse-design.
    Udforme forslag til forbedring af service gaps og reklamationshåndtering Beskrive, analysere og vurdere samspil mellem virksomheders forretningsstrategi og servicestrategi.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    9. interne - Valgfagsprøven - Service Management
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opnå godkendelse af semesterets eksamensforudsætninger knyttet til denne eksamen, som er rettidig aflevering af oplæg til den mundtlige eksamen. Deadline vil fremgå af Moodle
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Individuel mundtlig eksamen med udgangspunkt i aflevering af et oplæg om en selvvalgt virksomhedscase.
    Ects
    5 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    20 minutter
    Beskrivelse:
    Den studerende udarbejder en præsentation på 10 minutter til eksamen. Præsentationen uploades på Wise-flow inden eksamen på en fastsat dato.

    De 20 minutter i eksamenssituationen disponeres således:
    • Den studerendes præsentation 10 minutter
    • Diskussionen medkonsulenterne max. 8 minutter
    • Herefter evaluering/tilbagemelding.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Den studerende udarbejder individuelt en præsentation på 10 minutter til eksamen, som afleveres i Wiseflow.

    Præsentation skal indeholde en serviceanalyse af en selvvalgt virksomhed. Med udgangspunkt i pensums teorier og modeller skal den studerende analysere sig frem til en serviceudfordring, som den valgte virksomhed har. Den studerende skal foreslå et konkret løsningsforslag og efterfølgende vurdere værdien af virksomhedens service ved selve udfordringen og i virksomhedens helhed. Områder, der kan inddrages:


    • Et serviceløfte
    • En touchpoint-analyse (fysisk eller digital)
    • Service Anticipation Gaps
    • Peak Ends og moments of truths
    • Post Purchase Distress
    • Customer Complaint Strategy eller Service Recovery

    Rækkefølgen på analysen bestemmer den studerende selv i forhold til analysens fokus.
    Den studerende skal anvende teori og modeller fra pensum til at analysere problemet og til at fremkomme med løsningsforslag.


    Præsentationen skal indeholde

    • en kort introduktion til virksomhedens service-udfordring
    • en analyse af udfordringen
    • løsningsforslag til udfordringen

    Den studerende skal begrunde dit valg af den/de teorier, som den studerende finder relevante i forhold til den service udfordring, som den studerende analyserer.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle hjælpemidler er tilladt. Egen PC bruges til præsentationen og eksamen. PC´en kobles ikke til rummets store skærm pga. den korte eksaminationstid.
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Helhedsvurdering af præsentationen og den mundtlige eksamen ift. fagets læringsmål

    Eksamen i valgfagsprøven på 10 ECTS består af to delprøver af hver 5 ECTS. Der gives en karakter for hver delprøve, som til orientering skrives på eksamensbeviset, men ikke direkte medtages på karakterlisten. Begge delprøver skal bestås med min. karakteren 02.
    En samlet karakter efter 7-trinsskalaen påføres eksamensbeviset med en ligelig vægtning af de to delprøver.
    Tidsmæssig placering
    7. Semester
    Medio 7. semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.