Digital marketing

2025/2026
Engelsk titel
Digital marketing
Uddannelse
International handel og markedsføring - Hillerød
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4138202CA
  • Indhold og formål
    Strategisk digital marketing – skab resultater med data og digitale værktøjer

    I undervisningen lærer du at udvikle og gennemføre digitale marketingstrategier, der understøtter virksomhedens mål. Du arbejder strategisk og anvendelsesorienteret med digitale værktøjer for at analysere data, opnå indsigt i målgrupper og udvikle et digitalt kanalmix, der understøtter en integreret digital kundeoplevelse. I faget har vi således fokus på en helhedsorienteret digital marketingtilgang, hvor kommunikation, brandopbygning og værdiskabelse koordineres på tværs af digitale kontaktpunkter.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal have:

    • forståelse for praksis inden for central anvendt teori, metode og værktøjer i relation til digital marketing i et strategisk perspektiv samt kunne forstå erhvervets anvendelse af teori, metode og værktøjer indenfor området
    • udviklingsbaseret viden om digital marketing og aktuelle trends indenfor området
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:

    • identificere, vurdere og formidle forskellige løsninger på praktiske digitale marketing relaterede problemstillinger – såvel operationelle som strategiske

    • anvende central anvendt teori, metode og værktøjer i relation til digital marketing i et strategisk perspektiv
    Kompetencer
    Den studerende skal:

    • kunne udvikle og implementere effektive digitale marketingstrategier
    • i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny relevant viden, færdigheder og kompetencer indenfor digital marketing ud fra et strategisk fokus
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Valgfagseksamen 2
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Rammerne for hver enkelt OLA findes i Moodle flowet under OLA information
    • 1 ud af 2 OLA skal godkendes
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Eksamen består i en mundtlig eksamen med udgangspunkt i et på forhånd indleveret skriftligt materiale (video). Det skriftlige arbejde udarbejdes i grupper på 3-4 studerende.
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    25 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Opgavetype
    Der udleveres en uddybende guideline i WISEflow forud for eksamen.
    Formkrav
    Videomaterialet:
    Videomaterialet skal afspejle relevant viden, som gruppen har erhvervet sig i forbindelse med undervisningen i Digital Marketing faget. Formålet med videoen er, at den skal kunne vises for en målgruppe, der i forvejen har grundlæggende faglig viden om Digital marketing, således at målgruppen får udbygget deres viden med relevante og anvendelige analyser.


    Den mundtlige præsentation:
    Mundtlig eksamen er individuel. Den studerende bliver eksamineret af 2 interne eksaminatorer.


    Eksamen tager udgangspunkt i den studerendes præsentation af centrale findings fra projektet/videoen og den studerendes videre refleksioner. Præsentationen må max. vare 8 minutter.

    Derefter følger spørgsmål og dialog med afsæt i den studerendes præsentation og det fælles gruppeprojekt. Alle undervisningselementer fra valgfaget kan inddrages i eksamen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeaflevering med individuel eksamen
    maks. gruppestørrelse
    4
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    KOMMER
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Bedømmelsen er en helhedsvurdering på baggrund af det skriftlige projekt (video) og den mundtlige eksamen. Karakteren er individuel.

    Den fremragende mundtlige eksamenspræstation er karakteriseret ved følgende:

    - Du leverer en 8 minutters præsentation, som er overskuelig, logisk opbygget, sammenhængende og velargumenteret

    - Du demonstrerer evne til at identificere, analysere, vurdere en central udfordring i praksis

    - Du anvender relevante faglige teorier, modeller og værktøjer fra valgfaget til
    at beskrive, analysere og vurdere problemstillingen

    - Du kommer med et velargumenteret forslag til løsningen af den valgte udfordring

    12 minutters dialog imellem dig og eksaminator
    - Du leverer fyldestgørende svar på eksaminators spørgsmål, som kan vedrøre alle de emner,
    som valgfaget har omfattet


    Bedømmelsen vil være baseret på, i hvor høj grad du vurderes at have:
    - identificeret et relevant og aktuelt problem i praksis, som relaterer sig til fagligheden i
    valgfaget

    - Præsenteret dette problem og argumenteret for et forslag til en løsning, hvor du inddrager
    relevante teorier, modeller og værktøjer, som hovedsageligt relaterer sig til
    valgfagsundervisningen

    - Medtaget overvejelser om, hvor realistisk dit løsningsforslag er at gennemføre samt overvejelser om, hvordan løsningen kan implementeres i praksis

    - Besvaret eksaminators spørgsmål fyldestgørende


    Bemærk reeksamen er individuel og varer 25 minutter.

    Hvis en studerende får karakteren 00 eller derunder eller udebliver fra eksamen, skal den studerende deltage i reeksamen og aflevere et ny video på baggrund af en udleveret opgave.


    Ved sygdom, der er dokumenteret overfor eksamenskontoret, må den studerende genaflevere videoen.


    Der er ikke afsat tid til yderligere vejledning.