Digital marketing

2024/2025
Engelsk titel
Digital Marketing
Uddannelse
International handel og markedsføring - Søerne
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4138206CS
  • Indhold og formål
    Formålet med dette valgfag er at gå I dybden med Digital Marketing over en fem-ugers periode.
  • Læringsmål
    Viden
    • Den studerende skal have viden om teori og praksis inden for Digital marketing, herunder bl.a. Strategi, Data, Content og AI.

    • Den studerende skal kunne forstå og reflektere over forholdet mellem teorier, modeller og praksis.
    Færdigheder
    • Den studerende skal kunne identificere, analysere og anvise løsninger på praktiske Digitale marketing relaterede problemstillinger – såvel operationelle som strategiske

    • Til dette formål skal den studerende kunne indsamle, kritisk vurdere og anvende relevant litteratur/teori fra bøger, tidsskrifter og andre kilder.

    • Kunne indsamle/generere, kritisk vurdere og anvende relevant empiri.

    • Kunne formidle Digitale marketing problemstillinger i et klart og korrekt sprog, der overholder videnskabelige konventioner med hensyn til argumentation, herunder gennem kildehenvisninger og dokumentation.
    Kompetencer
    • Gennem en reflekterende tilgang til forholdet mellem teori og praksis skal den studerende være i stand til at vurdere og anvende digitale marketing teorier og modeller til at løse problemstillinger inden for emnet, Digital Marketing, samt være i stand til at formidle dette til relevante interessenter/målgrupper.
  • Undervisningsform
    Undervisningen foregår som en kombination af Screen undervisning, gruppearbejde, opgaveløsning med inddragelse af praktiske problemstillinger, E-learning, Peer review samt gæste speakers.
  • Foreløbig litteratur

    Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.

    Litteratur: Artikler, web links, E-learning og andet materiale, der vil blive gjort tilgængeligt på Moodle.
    Obligatorisk lærebog:
    "Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing" af Simon Kingsnorth
    ISBN13: 9781398605978
    "Social Media Marketing" af Tracy L. Tuten og Michael R. Solomon
    ISBN13: 9781529623819
    "Digital Marketing" af Dave Chaffey og Fiona Ellis-Chadwick
    ISBN13: 9781292400969
    Big Data demystified, David Stephenson, pearson forlag, 2018
  • Eksamen
    Digital marketing - afholdes efterår 2024
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    30 minutter
    Hver gruppe vil blive eksamineret i max. 30 min., heraf max. 5 minutter til en præsentation af findings og refleksioner, efterfulgt af max. 15 min. dialog. Herefter er gives karakter og feedback.

    Hvis der anvendes PowerPoints eller lignende elektroniske hjælpemidler, skal en kopi af den anvendte præsentation udleveres til eksaminator. Individuelt fremmøde vil blive registreret og ved fravær skal de fraværende studerende op til reeksamen.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Formkrav
    Mundtlig gruppeksamen m. upload af video.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    6
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Vurderingsgrundlaget er sat sammen af 2 elementer:

    1. Videomaterialet (50 %) hvor følgende kriterier evalueres: relevans af problemområdet, omfang og dybde i analysen, evnen til at bruge Digital Marketing begreber i analysen, sammenhængen mellem analysen og konklusionen.

    2. Mundtlig præsentation i grupper (50 %) med følgende evalueringskriterier: Struktur i præsentationen, evnen til at formidle komplekse Digital Marketing budskaber samt gruppens evne til at vise og demonstrere forståelse for og brug af begreber fra faget.

    Der gives en samlet karakter for den mundtlige del og videomaterialet.

    Videomaterialet:

    Videomaterialet skal afspejle relevant viden, som gruppen har erhvervet sig i forbindelse med undervisningen i Digital Marketing faget. Formålet med videoen er, at den skal kunne vises for en målgruppe, der i forvejen har grundlæggende faglig viden om Digital marketing, således at målgruppen får udbygget deres viden med relevante og anvendelige analyser.

    Følgende struktur anbefales i video’en:

    · Konklusion/diskussion (eventuelt med forslag til videre forskning)

    · Kilder - Litteraturoversigt med entydige reference til de anvendte kilder

    Videomaterialet må max. vare 15 min, og skal laves i Panopto.

    Den mundtlige gruppepræsentation:

    Hver gruppe vil blive eksamineret i max. 45 min., heraf max. 5 minutter til en præsentation af findings og refleksioner, efterfulgt af max. 30 min. dialog. Herefter er gives karakter og feedback.

    Hvis der anvendes PowerPoints eller lignende elektroniske hjælpemidler, skal en kopi af den anvendte præsentation udleveres til eksaminator. Individuelt fremmøde vil blive registreret og ved fravær skal de fraværende studerende op til reeksamen.

    Der kan gives individuel karakter til eksamen efter 7 trins skala.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Bemærk reeksamener afholdes som individuelle eksamener.
    Den studerende aflevere en ny video på max 5 minutter og går til mundtlig individuel eksamen.
    Der er ikke afsat tid til ydeligere vejledning.
    Digital marketing - afholdes forår 2025
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    45 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Formkrav
    Videomaterialet:

    Videomaterialet skal afspejle relevant viden, som gruppen har erhvervet sig i forbindelse med undervisningen i Digital Marketing faget. Formålet med videoen er, at den skal kunne vises for en målgruppe, der i forvejen har grundlæggende faglig viden om Digital marketing, således at målgruppen får udbygget deres viden med relevante og anvendelige analyser.

    Følgende struktur anbefales i video’en:

    • Abstrakt (På engelsk)

    • Introduktion & motivation

    • Metodiske overvejelser

    • Resultater og analyse

    • Konklusion/diskussion (eventuelt med forslag til videre forskning)

    • Kilder - Litteraturoversigt med entydige reference til de anvendte kilder

    Videomaterialet må max. vare 15 min, og skal laves i Panopto.


    Den mundtlige gruppepræsentation:

    Hver gruppe vil blive eksamineret i max. 45 min., heraf 10 min. til en præsentation af findings og refleksioner, efterfulgt af 20 min. til spørgsmål/dialog. Dernæst 15 min til votering.

    Hvis der anvendes PowerPoints eller lignende elektroniske hjælpemidler, skal en kopi af den anvendte præsentation udleveres til eksaminator. Individuelt fremmøde vil blive registreret og ved fravær skal de fraværende studerende op til reeksamen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    6
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Vurderingsgrundlaget er sat sammen af 2 elementer:

    1) Videomaterialet (50 %) hvor følgende kriterier evalueres: relevans af problemområdet, omfang og dybde i analysen, evnen til at bruge Digital Marketing begreber i analysen, sammenhængen mellem analysen og konklusionen.

    2) Mundtlig præsentation i grupper (50 %) med følgende evalueringskriterier: Struktur i præsentationen, evnen til at formidle komplekse Digital Marketing budskaber samt gruppens evne til at vise og demonstrere forståelse for og brug af begreber fra faget.

    Der gives en samlet karakter for den mundtlige del og videomaterialet.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Bemærk reeksamen er individuel og varer 30 minutter.

    Hvis en studerende får karakteren 00 eller derunder, skal den studerende deltage i reeksamen og aflevere et nyt skriftligt produkt.

    Der er ikke afsat tid til ydeligere vejledning.