Design your own career

2025/2026
Engelsk titel
Design your own career
Uddannelse
Innovation og entrepreneurship
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4180202CL
Fagområder
Ledelse
  • Indhold og formål
    I det lokale uddannelseselement Designing your own career er der fokus på at den studerende udvikler sit eget personlige lederskab og evner som innovationsleder samt udvikler sin egen personlige lederskabs-plan for de kommende år. Den studerende får værktøjer til at strukturere og håndtere udfordringer i det moderne arbejdsliv som innovationsleder. Der arbejdes med aspekter of moderneledelse i eksisterende organisationer, gennem feltarbejde inden for innovationsledelses-praksis og med at skabe input til den personlige lederskabsplan.
  • Læringsmål
    Viden
    • Praksis, metoder og teorier, der relaterer sig til det lokale uddannelseselement
    • Indsamling og anvendelse af viden gennem netværk, der relaterer sig til det lokale uddannelseselement.
    Færdigheder
    • Anvende centrale metoder og værktøjer der relaterer sig til de lokale uddannelseselement
    • Vurdere praktiske problemstillinger samt begrunde og udvælge passende modeller der relaterer sig til det lokale uddannelseselement
    • Evaluere praksis-relaterede temaer i valgfaget og udvælge og formidle løsninger der relaterer sig til det lokale uddannelseselement.
    Kompetencer
    • Administrere udfordringer der relaterer sig til emner inden for det lokale uddannelseselement
    • Deltage som rådgiver inden for emner der relaterer sig til det lokale uddannelseselement
    • Udvikle egen praksis i en struktureret kontekst.
  • Undervisningsform
    På Cphbusiness arbejder vi med den læringstilgang, at erhvervskompetencer udvikles bedst ved, at uddannelsens studieaktiviteter sætter praksis og konkrete problemstillinger i centrum for læringen. Og at det er arbejdet med at skabe værdi i praksis, der driver motivationen og engagementet hos de studerende.
    Cphbusiness tager derfor udgangspunkt i en uddannelsesmodel, der fokuserer på:
    At facilitere et motiverende og engagerende læringsmiljø baseret på praksis
    At omsætte og formidle relevant viden fra forskning og erhverv i en konkret praksis
    At understøtte de studerendes aktive deltagelse og studieintensitet gennem relevante studieaktiviteter
    At inddrage de studerendes viden og erhvervserfaring som en ressource, så de studerende er medskabere af læring
    At understøtte læring gennem løbende dialog og en fælles feedbackkultur
    At der kan arbejdes fleksibelt og med inddragelse af digitale læringsaktiviteter, der fokuserer på at udnytte vores ressourcer og forbedre de studerendes læringsudbytte, uafhængig af tid og sted.
    Der er flere forskellige undervisnings- og arbejdsformer på Cphbusiness, der understøtter den studerendes læring. Eksempelvis forelæsninger, casearbejde, mindre opgaver, praktiske og teoretiske øvelser, mundtlige oplæg, hjemmearbejde, ekskursioner og lignende.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.
    Design Your own career
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    Ingen
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Karakteren er baseret på en vurdering af den skriftlige rapport.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    I starten af 2. Semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Genaflevering af projekt med relevante ændringer og forbedringer.