Entrepreneurship - The real start-up

2024/2025
Engelsk titel
Entrepreneurship - The real start-up
Uddannelse
Innovation og entrepreneurship
Dataanalyse
Sportsmanagement
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4180203CL
  • Indhold og formål
    Tag første skridt på din iværksætterrejse med dette valgfag, som er designet til
    at hjælpe dig, uanset om du lige er startet med en ny idé eller ønsker at
    udvikle din nuværende virksomhed yderligere. Valgfaget fungerer som et
    springbræt for at omsætte iværksætterambitioner til konkrete succeser på
    markedet.
  • Læringsmål
    Viden
    • udviklingsbaseret kendskab til fagområdet og professionens praksis
    • anvendt teori og metodologi i forhold til innovation og iværksætteri
    • evnen til at forstå og reflektere over forskellige typer af innovative og
    iværksætterorienterede miljøer og deres potentiale.
    Færdigheder
    • evaluere praksisorienterede og teoretiske problemstillinger samt
    udvikle bæredygtige og skalerbare forretningskoncepter i nye og
    eksisterende virksomheder
    • kommunikere praksisorienterede og akademiske problemstillinger,
    processer og løsninger til partnere og brugere.
    Kompetencer
    • agere som iværksætter ved at kunne identificere, udvikle og eksekvere
    forretningsmuligheder i nye og eksisterende virksomheder og
    organisationer
    • selvstændigt indgå i specialiseret og tværfagligt samarbejde, herunder
    styre og fuldføre en udviklings- og innovationsproces, og som en del af
    denne proces, påtage sig ansvar inden for rammerne af professionsetik
    med nysgerrighed, kreativitet, samarbejde, proaktivitet og kritisk
    tænkning.
  • Undervisningsform
    På Cphbusiness arbejder vi med den læringstilgang, at erhvervskompetencer udvikles bedst ved, at uddannelsens studieaktiviteter sætter praksis og konkrete problemstillinger i centrum for læringen. Og at det er arbejdet med at skabe værdi i praksis, der driver motivationen og engagementet hos de studerende.
    Cphbusiness tager derfor udgangspunkt i en uddannelsesmodel, der fokuserer på:
    At facilitere et motiverende og engagerende læringsmiljø baseret på praksis
    At omsætte og formidle relevant viden fra forskning og erhverv i en konkret praksis
    At understøtte de studerendes aktive deltagelse og studieintensitet gennem relevante studieaktiviteter
    At inddrage de studerendes viden og erhvervserfaring som en ressource, så de studerende er medskabere af læring
    At understøtte læring gennem løbende dialog og en fælles feedbackkultur
    At der kan arbejdes fleksibelt og med inddragelse af digitale læringsaktiviteter, der fokuserer på at udnytte vores ressourcer og forbedre de studerendes læringsudbytte, uafhængig af tid og sted.
    Der er flere forskellige undervisnings- og arbejdsformer på Cphbusiness, der understøtter den studerendes læring. Eksempelvis forelæsninger, casearbejde, mindre opgaver, praktiske og teoretiske øvelser, mundtlige oplæg, hjemmearbejde, ekskursioner og lignende.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Entrepreneurship - The real start-up
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Deltagelse i denne eksamen inkluderer:
    Visuel præsentation (pitch) af processen, der fører til de konkrete resultater.
    En skriftlig aflevering.
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    Varighed varierer efter gruppestørrelse
    40 minutter for et hold af 3 eller flere studerende.
    30 minutter for to studerende.
    20 minutter for én studerende.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    6
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Karakteren er baseret på en helhedsvurdering af såvel det skriftlige projekt som den mundtlige prøve.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Udgangen af 2. semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Genaflevering af projekt med relevante ændringer og forbedringer.