Intrapreneurship - Gamechanger

2024/2025
Engelsk titel
Intrapreneurship - Gamechanger
Uddannelse
Innovation og entrepreneurship
Dataanalyse
Sportsmanagement
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4180204CL
  • Indhold og formål
    Lær at blive "innovationsarkitekter" og skaber et økosystem, hvor ansatte kan være innovative som en naturlig del af deres daglige arbejde.
  • Læringsmål
    Viden
    • Praksisser og metoder/teorier relateret til indholdet af valgfaget.
    • Etablering og anvendelse af viden ved at bruge egne netværk relateret
    til valgfaget.
    Færdigheder
    • Anvende centrale metoder og værktøjer relateret til valgfaget.
    • Evaluere praktiske problemer samt begrunde og vælge passende
    modeller for valgfaget.
    • Evaluere praksisrelaterede emner i valgfaget og vælge og formidle
    passende løsninger.
    • Evaluere, udarbejde og vælge løsninger for de relevante emner
    relateret til valgfaget.
    Kompetencer
    • Håndtere og administrere udfordringer relateret til valgfaget.
    • Deltage som rådgiver vedrørende emner i valgfaget.
    • Udvikle egen praksis i en struktureret kontekst
  • Undervisningsform
    På Cphbusiness arbejder vi med den læringstilgang, at erhvervskompetencer udvikles bedst ved, at uddannelsens studieaktiviteter sætter praksis og konkrete problemstillinger i centrum for læringen. Og at det er arbejdet med at skabe værdi i praksis, der driver motivationen og engagementet hos de studerende.
    Cphbusiness tager derfor udgangspunkt i en uddannelsesmodel, der fokuserer på:
    At facilitere et motiverende og engagerende læringsmiljø baseret på praksis
    At omsætte og formidle relevant viden fra forskning og erhverv i en konkret praksis
    At understøtte de studerendes aktive deltagelse og studieintensitet gennem relevante studieaktiviteter
    At inddrage de studerendes viden og erhvervserfaring som en ressource, så de studerende er medskabere af læring
    At understøtte læring gennem løbende dialog og en fælles feedbackkultur
    At der kan arbejdes fleksibelt og med inddragelse af digitale læringsaktiviteter, der fokuserer på at udnytte vores ressourcer og forbedre de studerendes læringsudbytte, uafhængig af tid og sted.
    Der er flere forskellige undervisnings- og arbejdsformer på Cphbusiness, der understøtter den studerendes læring. Eksempelvis forelæsninger, casearbejde, mindre opgaver, praktiske og teoretiske øvelser, mundtlige oplæg, hjemmearbejde, ekskursioner og lignende.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.
    Intrapreneurship - Gamechanger
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    De første 10 minutter: Præsentation af implementeringen af 5+1
    modellen.
    De sidste 5 minutter: Præsentation af processen (baseret på Dobbelt Diamant modellen).
    20 minutter spørgsmål og dialog til opgaven og pensum.
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    Varighed varierer efter gruppestørrelse
    Den mundtlige eksamen varer 45 minutter for et hold på 4-7 studerende.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Formkrav
    Maksimal længde: 33.600 tegn (inklusive mellemrum, eksklusive fodnoter,
    endnoter, tekstbokse, modeller, forside og litteraturliste).
    Tekststil: Kort og præcis med klare argumenter for, hvorfor de beskrevne
    løsninger er valgt.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    7
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Karakteren er baseret på en helhedsvurdering af såvel det skriftlige projekt som den mundtlige prøve.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Udgangen af 2. semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Genaflevering af projekt med relevante ændringer og forbedringer.