Bachelorprojekt

2024/2025
Engelsk titel
Bachelor Project
Uddannelse
Innovation og entrepreneurship
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
15
Udd. element
Afsluttende projekt
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4180302CL
  • Indhold og formål
    Bachelorprojektet på uddannelsen skal dokumentere den studerendes forståelse af praksis og centralt anvendt teori og metode i relation til en praksisnær problemstilling, der tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for uddannelsens område. Problemstillingen, der således skal være central for uddannelsen og erhvervet, formuleres af den studerende eventuelt i samarbejde med en privat eller offentlig virksomhed. Cphbusiness godkender problemstillingen.
  • Læringsmål
    Viden
    - Udviklingsbaseret viden om professionens og fagområdets praksis og anvendt teori og metode i forhold til innovation og entrepreneurship
    - Udviklingsbaseret viden om ledelsesmæssige teorier og metoder og disses anvendelse i praksis
    - Viden om relevante modeller til vurdering af vækst og udviklingsmuligheder og disses anvendelse i praksis
    - Forståelse for og kan reflektere over forskellige typer af innovative og entreprenante miljøer og disses potentiale.
    Færdigheder
    - Vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt udvikle bæredygtige og skalerbare forretningskoncepter i nye og eksisterende virksomheder
    - Anvende og vurdere en bred vifte af ledelsesværktøjer i forskellige udviklingsfaser og i forhold til forskellige målgrupper i en ny eller eksisterende virksomhed
    - Formidle praksisnære og faglige problemstillinger, processer og løsninger til samarbejdspartnere og brugere.
    Kompetencer
    - Handle entreprenant ved at kunne identificere, udvikle og eksekvere på forretningsmuligheder i nye og eksisterende virksomheder og organisationer
    - Selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og herunder styre og gennemføre en udviklings- og innovationsproces og som led heri påtage sig ansvar inden for rammerne af professionel etik med nysgerrighed, kreativitet, samarbejde, handlekraft og kritisk tænkning - Lede og agere professionelt i komplekse og udviklingsorienterede situationer samt opbygge og udnytte personlige og organisatoriske netværk
    - identificere egne og andres læringsbehov for at kunne udvikle og vedligeholde relevante kompetencer i forhold til professionen.
  • Undervisningsform
    Ingen undervisning.
  • Forudsætninger for at deltage i faget
    Den studerende skal have bestået alle øvrige prøver.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Bachelorprojekt
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    45 minutter individuel mundtlig prøve baseret på et individuelt projekt.

    En individuel mundtlig prøve baseret på bachelorrapporten. Formålet med BA-projektet er at sammenkæde den studerendes viden, færdigheder og kompetencer i overensstemmelse med uddannelsens overordnede mål og fastlagte elementer i en praktisk og kompleks opgave i forhold til den studerendes forretningsområde.

    To/tre studerende, der har skrevet projektet sammen, eksamineres individuelt ved den mundtlige eksamen. De enkelte præsentationer skal være forskellige fra hinanden. Under den mundtlige eksamen kan hver studerende eksamineres i kapitler skrevet af den/de øvrige studerende i gruppen.
    Ects
    15 ECTS
    Varighed
    45 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Karakteren for bachelorprojektet er baseret på en helhedsvurdering af såvel det skriftlige projekt some den mundtlige prøve.
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Udgangen af 3. semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Aflevering af nyt projekt og efterfølgende reeksamen.