Viden
Den studerende har:
· udviklingsbaseret viden om teori og metode inden for marke-ting,
herunder marketingkanaler, grundlæggende marketing-strategier,
kundeadfærd i digitale miljøer samt relevant dansk lovgivning i
relation til e-commerce
· udviklingsbaseret viden om virksomhedens drift og praksis i en
e-commerce kontekst, herunder indkøb, lagerstyring,
leverandørsamarbejder og værdikæder, samt centrale teorier og
metoder inden for forretningsforståelse og driftsoptimering
· udviklingsbaseret viden om økonomiske beslutningsprocesser i
e-commerce virksomheder, herunder prisstrategier, budgette-ring,
investering og risikovurdering, samt forståelse for virksomhedens
økonomiske handlemuligheder og grundlaget for økonomisk
rapportering
Færdigheder
Den studerende kan:
· anvende metoder og værktøjer til at analysere virksomhedens
økonomiske, forretningsmæssige og markedsføringsmæssige situation i
en e-commerce kontekst
· vurdere praksisnære problemstillinger og begrunde valg af
relevante løsninger inden for marketingstrategi, prisfastsættelse,
budgettering og forretningsudvikling
· formidle faglige problemstillinger og løsningsforslag klart og
målrettet til både interne og eksterne interessenter i og omkring
e-commerce virksomheder
Kompetencer
Den studerende kan:
· håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i
relation til marketing, økonomi og forretningsdrift i e-commerce
virksomheder
· selvstændigt indgå i faglige og tværfaglige samarbejder med
in-terne og eksterne aktører og tage ansvar for fagligt funderede
beslutninger
· identificere egne læringsbehov og udvikle viden, færdigheder og
kompetencer med henblik på kontinuerlig professionel ud-vikling i
e-commerce praksis.