Viden
Den studerende har:
• udviklingsbaseret viden om forskellige typer af analyser til
vurdering af virksomhedens eksterne strategiske situation,
• forståelse for teori, metode og praksis i relation til
forskellige typer af trendanalyser og deres relevans for
virksomheden.
Færdigheder
Den studerende kan:
• anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til
ekstern
analyse af virksomhedens situation,
• vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge
løsningsmodeller i relation til udarbejdelse af kundeanalyser og
konkurrent analyser samt en
vurdering af virksomhedens markedspotentiale,
• formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder af
den eksterne
situation til samarbejdspartnere og brugere.
Kompetencer
Den studerende kan:
• deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel
tilgang i relation til analysearbejdet af virksomhedens eksterne
strategiske situation,
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i relation til virksomhedens strategiske situation på
et givent marked.