Markedsføringsplanen – implementering

2024/2025
Engelsk titel
The Marketing Plan - Implementation
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4500202CA
Fagområder
Markedsføring og salg
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder implementering af markedsføringsplanen i praksis og
    handlingsplanen for denne, herunder sikring af virksomhedens indtjening og opfølgning på målene, samt budgetkontrol. Fagelementet har fokus på udarbejdelse af markedsføringsmateriale, herunder parametermiksets anvendelse i praksis. Ligeledes indeholder fagelementet virksomhedens salgsplanlægning og salgets forskellige faser samt risikovurdering af planen og evaluering af dennes effektivitet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om opfølgning og evaluering af markedsføringsplanen, herunder parametermiksets anvendelse i praksis,
    • forståelse for praksis, centralt anvendt teori og metode i relation til udarbejdelse af egentligt markedsføringsmateriale og tilhørende budgetter.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende centrale metoder og redskaber til udarbejdelse af en praksisnær og
    detaljeret operationel markedsføringsplan,
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller i relation til den operationelle markedsføringsplan,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere i relation til den operationelle markedsføringsplan.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • varetage udviklingsorienterede situationer i relation til implementering af den operationelle markedsføringsplan
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang til
    virksomhedens arbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere ved udarbejdelse af en operationel markedsføringsplan,
    • i en strukturereret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til at sikre opfyldelse af virksomhedens operationelle markedsføringsplan.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4500201CA