Markedsføringsplanen – implementering

2024/2025
Engelsk titel
The Marketing Plan - Implementation
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4500202CS
Fagområder
Markedsføring og salg
Virksomhedsforståelse og økonomi
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder implementering af markedsføringsplanen i praksis og handlingsplanen for denne, herunder sikring af virksomhedens indtjening og opfølgning på målene, samt budgetkontrol. Fagelementet har fokus på udarbejdelse af markedsføringsmateriale, herunder parametermiksets anvendelse i praksis.
    Ligeledes indeholder fagelementet virksomhedens salgsplanlægning og salgets
    forskellige faser samt risikovurdering af planen og evaluering af dennes effektivitet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om opfølgning og evaluering af markedsføringsplanen, herunder parametermiksets anvendelse i praksis
    • forståelse for praksis, centralt anvendt teori og metode i relation til udarbejdelse af egentligt markedsføringsmateriale og tilhørende budgetter.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende centrale metoder og redskaber til udarbejdelse af en praksisnær og detaljeret operationel markedsføringsplan
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller i relation til den operationelle markedsføringsplan
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere i relation til den operationelle markedsføringsplan.
    Kompetencer
    Den studerende kan
    varetage udviklingsorienterede situationer i relation til implementering af den operationelle markedsføringsplan
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang til virksomhedens arbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere ved udarbejdelse af en operationel markedsføringsplan
    • i en strukturereret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til at sikre opfyldelse af virksomhedens operationelle markedsføringsplan.
  • Eksamen
    Delprøve 5 - Markedsføringsplanen – implementering
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Varighed
    30 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Med afsæt i en given markedsføringsplan udarbejdes to eller flere konkrete og praksisnære tiltag til implementering af markedsføringsplanen eller dele heraf. Alle de konkrete forslag skal indeholde en evaluering af tiltagene i forhold til de opstillede strategiske og taktiske mål i markedsføringsplanen, samt give forslag til relevante effektmålinger
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    6
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Prøven er uden forberedelse, men med et eksamensgrundlag. Eksamen foregår med fysisk fremmøde i grupper med 4-6 studerende.
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    I forbindelse med tema 5 på 2. semester
    Re- og sygeeksamen
    Se næste prøvebeskrivelse for en beskrivelse af Syge & omprøven.
    Delprøve 5 - Markedsføringsplanen – implementering Sygeeksamen
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig prøve
    Varighed
    30 minutter
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle skriftlige hjælpemidler er tilladte.
    Det er ikke tilladt at kontakte eventuelle virksomheder, personer og organisationer som indgår i eksamen i forbindelse med besvarelsen af opgaven.