Internationalisering

2024/2025
Engelsk titel
Internationalisation
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Lyngby
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4500301CL
Fagområder
Markedsføring og salg
Virksomhedsforståelse og økonomi
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder virksomhedens internationalisering og internationaliseringsstrategier, herunder markedsudvælgelse, etableringsformer samt tilpasning af parameterindsatsen.

    Fagelementet indeholder desuden kultur og dennes betydning for parameterindsatsen. Ligeledes inkluderer fagelementet handelspolitik og makroøkonomiske faktorer, der påvirker virksomhedens internationalisering. Derudover indeholder fagelementet finansierings- og investeringsteori.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om virksomhedens praksis og central anvendt teori
    og metode inden for internationalisering,
    • forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til virksomhedens internationalisering.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende centrale teorier og begreber, der er af betydning for virksomhedens
    internationalisering,
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge markedsføringsorienterede løsningsmodeller i relation til virksomhedens internationalisering,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere i relation til virksomhedens internationalisering.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer i forbindelse med beslutninger
    vedrørende virksomhedens internationalisering.
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i
    forbindelse med udarbejdelse af virksomhedens internationalisering.
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
    kompetencer i relation til virksomhedens internationalisering.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.
    Internationalisering
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    De relaterede OLA'er skal godkendes.

    Afleveringsfrister og uddybende beskrivelse af study point opgaver findes på holdets Moodle-flow.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Ects
    10 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    20 minutter
    20 minutter alt inklusiv: Besvarelse af eksamensspørgsmål, eksaminering, evaluering og bekendtgørelse af karakter.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    OLA-case og projektrelaterede eksamensspørgsmål.
    Formkrav
    Individuel mundtlig eksamen baseret på en OLA-case og projektrelaterede eksamensspørgsmål.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen med samme eksamensform.