Internationalisering

2024/2025
Engelsk titel
Internationalisation
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Online - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4500301OA
Fagområder
Markedsføring og salg
Virksomhedsforståelse og økonomi
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder virksomhedens internationalisering og internationaliseringsstrategier, herunder markedsudvælgelse, etableringsformer samt tilpasning af parameterindsatsen. Fagelementet indeholder desuden kultur og dennes betydning for parameterindsatsen. Ligeledes inkluderer fagelementet handelspolitik og makroøkonomiske faktorer, der påvirker virksomhedens internationalisering. Derudover
    indeholder fagelementet finansierings- og investeringsteori.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om virksomhedens praksis og central anvendt teori
    og metode inden for internationalisering,
    • forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til virksomhedens internationalisering.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende centrale teorier og begreber, der er af betydning for virksomhedens
    internationalisering,
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge markedsføringsorienterede løsningsmodeller i relation til virksomhedens internationalisering,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere i relation til virksomhedens internationalisering.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer i forbindelse med beslutninger
    vedrørende virksomhedens internationalisering,
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i forbindelse med udarbejdelse af virksomhedens internationalisering,
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til virksomhedens internationalisering.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    2. Interne - Tværfaglig prøve
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opfylde kravene til obligatoriske læringsaktiviteter OLA´er for at blive indstillet til eksamen. Afleveringsfrister og uddybende beskrivelser af OLA´er findes på holdets Moodle flow
    • Godkendelse af OLA´er
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen (Online)
    Den mundtlige prøve

    Den mundtlige prøve er individuel og vil bestå af følgende elementer:

    · Den studerendes præsentation (10 minutter), besvarelse af en stillet opgave
    · En eksamination i læringsmålene fra forløbet (15 minutter)
    · Votering og meddelelse af karakter (5 minutter)

    Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i pensum for internationalisering og den mundtlige præsentation.

    Præsentationen må gerne være diskuteret i en gruppe, men skal være udarbejdet individuelt og selvstændigt.
    Ects
    10 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    30 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen i samme form som ordinær eksamen.