Viden
Den studerende skal have:
• Viden om centrale teorier, metoder og nøglebegreber indenfor
digital marketing samt centrale metoder til brug for
målgruppeanalyse
• Viden om centrale praktiske værktøjer til brug for digital
marketing herunder den digitale kunderejse og kunde
• Viden om centrale platforme, kanaler og redskaber til brug for
digital marketing
• Viden om overordnede økonomiske aspekter ift. digital marketing
• Viden om central lovgivning vedr. digital marketing
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende centrale værktøjer og metoder indenfor digital marketing
herunder SOME-marketing.
• Analyserer og vurdere virkelighedsnære problemstillinger inden
for digital marketing og udarbejde tilhørende løsningsforslag
• Formidle digitale marketingindsatser, løsningsforslag og
resultater til relevante samarbejdspartnere og medstuderende
Kompetencer
Den studerende skal:
• Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer indenfor
temaerne af valgfaget på taktisk og operationelt niveau
• Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde indenfor
valgfagets tematikker
• I en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny relevant viden,
færdigheder og kompetencer indenfor valgfagets
tematikker