Digital Marketing

2024/2025
Engelsk titel
Digital Marketing
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Hillerød
Service- og oplevelsesøkonom - Hillerød
Financial controller - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4500303CA
  • Indhold og formål
    I dette valgfag stifter du bekendtskab med centrale teorier, værktøjer og platforme inden for digital marketing. Vi arbejder bl.a. med den digitale kunderejse og den digitale kunde, og hvordan vi i praksis anvender værktøjerne. Vi skal udforske og arbejde med digitale marketingmetoder såsom SEO/SEM, SOME-marketing og content creation - alt sammen med udgangspunkt i konkrete og praksisnære cases og problemstillinger fra erhvervslivet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal have: 
    • Viden om centrale teorier, metoder og nøglebegreber indenfor digital marketing samt centrale metoder til brug for målgruppeanalyse
    • Viden om centrale praktiske værktøjer til brug for digital marketing herunder den digitale kunderejse og kunde
    • Viden om centrale platforme, kanaler og redskaber til brug for digital marketing
    • Viden om overordnede økonomiske aspekter ift. digital marketing
    • Viden om central lovgivning vedr. digital marketing
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne: 
    • Anvende centrale værktøjer og metoder indenfor digital marketing herunder SOME-marketing.
    • Analyserer og vurdere virkelighedsnære problemstillinger inden for digital marketing og udarbejde tilhørende løsningsforslag
    • Formidle digitale marketingindsatser, løsningsforslag og resultater til relevante samarbejdspartnere og medstuderende
    Kompetencer
    Den studerende skal: 
    • Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer indenfor temaerne af valgfaget på taktisk og operationelt niveau
    • Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde indenfor valgfagets tematikker
    • I en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny relevant viden, færdigheder og kompetencer indenfor valgfagets tematikker
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Valgfag - Digital Marketing
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opfylde kravene til obligatoriske læringsaktiviteter OLA´er for at blive indstillet til eksamen. Afleveringsfrister og uddybende beskrivelser af OLA´er findes på holdet Moodle flow
    • Godkendelse af OLA
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Den studerende modtager et oplæg til eksamen på WISEflow inden den mundtlige eksamen.
    Oplægget tager udgangspunkt i temaets/valgfagets OLA. På den baggrund skal der udarbejdes en præsentation, som den mundtlige eksamination tager afsæt i. Præsentationen til maksimalt vare 8 min, hvorefter den studerende udprøves i læringsmålene.

    Den mundtlige eksamen varer 25 min inkl. votering og feedback.
    Ects
    10 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    25 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen består af en præsentation, hvor den studerende fokuserer på sin refleksion ift. feedbacken på det ordinære forsøg. Derudover skal relevante forbedringsforslag inkluderes.

    Individuel mundtlig eksamen hvor den studerende får max. 8 min. til at præsentere, hvorefter den studerende udprøves i læringsmålene. Samlet varighed 25 min. inkl. votering.