Viden
Den studerende får viden om:
• Salgsprocessen og de forskellige aspekter, der knytter sig til
salgsarbejdet
• Centrale metoder og modeller inden for salg og salgskommunikation
• Hvilke personlige egenskaber, der er vigtige i salgsarbejdet
• Modeller og kompetencer inden for begrebet Key Account Management
og salg til mellemhandleren
• Teori og metode i forhold til salgsledelse.
Færdigheder
Den studerende får færdigheder i at:
• kunne arbejde kundeorienteret og anvende centrale metoder fra
salgspsykologien - herunder vurdere kropssprog og forstå
købemotiver
• arbejde systematisk med i praksis at skabe tillid hos kunden ved
bevidst tilpasning af salgsindsats og kommunikation overfor
forskellige kundetyper
• anvende centrale metoder og værktøjer til at planlægge og
efterfølgende gennemføre en salgssituation/et salgsmøde - både som
transaktions- som relationssalg
• anvende teknikker til målsætning, planlægning og opfølgning af
egen tid
• anvende centrale metoder og værktøjer til emnegenerering,
herunder inddrage sociale medier og netværk i sin salgsplan
• arbejde systematisk med i praksis at opbygge og lede en
salgsfunktion
Kompetencer
Den studerende får kompetencer i at:
• identificere forskellige kundetyper og forstå vigtigheden af at
kunne tilpasse egen indsats i forhold til disse for derved opnå
bedre salgsresultater
• håndtere kanaler til valg af kundeemner og bedømmelse af
potentialet i disse
• vælge og anvende relevante redskaber, metoder og teknikker til at
afdække kundens behov og gennemføre et salg
• håndtere udarbejdelse af kundeplaner for sine Key Accounts
• håndtere brugen af et system til lagring og opfølgning af
kundedialog (CRM)
• håndtere opgaver forbundet med salgsledelse