Viden
Den studerende får viden om:
• Centrale begreber og definitioner i relation til bæredygtighed og
grøn omstilling
• Metoder, modeller og teorier til at identificere bæredygtige
marketingstrategier
• Virksomhedens udvikling under hensyntagen til bæredygtighed
• At arbejde med bæredygtighed i en praktisk ramme
• Hvordan man kan bruge data og indsigter om kunderne til at
designe grønne, socialt eller økonomisk ansvarlige budskaber og
kampagner
Færdigheder
Den studerende får færdigheder til at:
• Vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger.
• Analysere og vurdere virksomhedens niveau for bæredygtighed.
• Opstille mål og strategier for virksomhedens bæredygtige
profilering.
• Formidle praksisnære faglige problemstillinger og løsninger i
relation til virksomheders marketingstrategier på det bæredygtige
område.
• Vælge og begrunde relevante kommunikative løsningsmodeller i
forhold til virksomhedens bæredygtighed.
• Arbejde med brandets værdier ud fra en grøn eller
samfundsansvarlig bæredygtighed
Kompetencer
Den studerende får kompetencer i at:
• Håndtere udviklingsorienterede bæredygtige forretningsideer.
• Udvikle en sammenhængende marketingstrategi med konkrete grønne,
sociale eller økonomiske ansvarlige budskaber.
• Udvikle grøn kommunikation, som en kilde til konkurrencemæssige
fordele og kommerciel succes.
• Aktivere og eksekvere bæredygtige budskaber.
• Anvende bæredygtighed i relation til samarbejdspartnere, kunder
og interessenter.