Markedsføring og forretningsudvikling med AI (Chatbots)

2024/2025
Engelsk titel
Marketing and Business Development via AI (Chatbots)
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4500307CS
  • Indhold og formål
    Indhold:

    Et banebrydende praksisfag hvor de studerende bliver klædt på med den seneste viden om Kunstig intelligens, automatisering, Faceless markedsføringsstrategier ved brugen af AI, Content automation med AI og kreative AI forretningsmodeller.

    De studerende skal selvstændigt udforske mulighederne ved inddragelse af kunstig intelligens ved de forskellige arbejdsopgaver i en virksomhed men også muligheden for at implementere AI succesfuldt hos en virksomhed (eks. automatisering af workflows med AI).

    Faget er praksisnært med det formål at fremme de studerendes evner til at implementere AI i en virksomhed, eller at drive en virksomhed ved brug af AI.
    De studerende får også muligheden for at arbejde med forretningsudvikling med brug af AI.

    Valgfaget tager udgangspunkt i en selvvalgt virksomhed. Der arbejdes i grupper i forløbet, og der skal gennemføres 3 OLA’er (Obligatoriske Lærings Aktiviteter) for at kunne deltage ved eksamen.

    Vi stræber efter at invitere specialister og virksomheder ind som eksterne oplægsholdere i undervisningen.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende får viden om:

    • AI's rolle i markedsføring, og AI’s muligheder for at forbedre virksomhedens forretningsresultater
    • Kreative forretningsmodeller med brugen af AI
    • De grundlæggende begreber i Machine Learning og automatisering, og hvordan det kan anvendes i virksomhedens markedsføring
    • Forstå Chatbots og hvordan det kan anvendes i en virksomheds markedsføring og forretningsudvikling
    • Automatisering af workflows i en virksomhed – beregning af den økonomiske besparelse ved brugen af AI/automatiser
    • At kunne udarbejde AI content automation og implementere det
    Færdigheder
    Den studerende får færdigheder i:

    • At anvende AI i CRM og hvordan det kan forbedre kunderelationer og identificere målgrupper og målrette kampagner
    • Brugen af AI ved kommunikation såsom sociale medier og content creation
    • At anvende AI i e-commerce og hvordan det kan forbedre online salg
    • At anvende AI i reklame og hvordan det kan forbedre målgruppemåling
    • At anvende AI i pricing optimization og hvordan det kan forbedre prissætningen
    Kompetencer
    Den studerende får kompetencer i:

    • At udarbejde en AI strategi for en virksomhed
    • At implementere en AI strategi for en virksomhed
    • At kunne måle effekten af en virksomheds brug af AI
    • At optimere virksomheden ved brugen af AI
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål

    Der arbejdes i grupper i forløbet, og der skal gennemføres 3 OLA’er (Obligatoriske Lærings Aktiviteter) for at kunne deltage ved eksamen.
    Markedsføring og Forretningsudvikling med AI (Chatbots)
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Det er en forudsætning for at kunne deltage i eksamen, at den studerende har gennemført de obligatoriske læringsaktiviteter
    • 3 OLA'er
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    Varighed varierer efter gruppestørrelse
    Varigheden af den mundtlige del afhænger af antallet af studerende i gruppen. Der beregnes 20 minutter til præsentationen og yderligere ca. 7½ minutter pr. person til eksaminering samt votering og feedback.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Eksamen inkluderer en skriftlig gruppeaflevering og en mundtlig individuel eksamen:

    Skriftlig del:

    Den skriftlige del består af en afleveringsopgave på max. 8 normalsider der afleveres som gruppe på Wiseflow.

    Afleveringsopgaven bør indeholde en kort beskrivelse af problemstillingen for case-virksomheden, samt en gennemgang af de metoder fra undervisningen man har brugt til at analysere og komme med løsningsforslag samt disses betydning for virksomheden.

    Afleveringen bør også inkludere en gennemgang af de vigtigste kilder og den litteratur, der er anvendt i analysen.

    Mundtlig del:

    Den mundtlige del består af, at gruppen fremlægger en præsentation baseret på den skriftlige aflevering. Alle studerende skal deltage i præsentationen.


    Denne eksamen er en gruppeeksamen, men der kan gives individuel karakter ud fra dens studerendes deltagelse i afleveringsopgave, præsentation og eksaminering.
    Formkrav
    Max. 8 normalsider der afleveres som gruppe på Wiseflow (se krav til formalia.)
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    4
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Evalueringskriterier:

    • Den studerendes vurdering af virksomhedens mulighed for at implementere relevant kunstig intelligens
    • Den studerendes præsentation af AI-produkter og begrundelser for disses relevans
    • Den studerendes evne til at inddrage og demonstrere AI værktøjer i opgavebesvarelse og præsentation
    • Den studerendes evne til at vurdere effekten af de anvendte AI værktøjer og disses rentabilitet
    • Den studerendes evne til at tænke kreativt og kritisk
    • Den studerendes evne til at kritisk at vurdere etik og moral i forhold til de anvendte værktøjer
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Modul 1 eller 2 på 3. semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.