Retail management og kundeoplevelser

2024/2025
Engelsk titel
Retail and Experience
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Lyngby
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4500312CL
Fagområder
Markedsføring og salg
  • Indhold og formål
    Retail management og kundeoplevelser handler om at opnå forståelse, indsigt og færdigheder i at få solgt jeres produkter til jeres kunder, uanset om I selv er retailer eller bruger retail som en distributionskanal. På baggrund af dette vil I opnå erhvervskompetencer, der gør jer i stand til at arbejde inden for retail, såvel som evner til at være en professionel leverandør til retail.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende vil opnå viden:​
    • I forståelsen af de grundlæggende mekanismer indenfor retail og kundeoplevelser​
    • Om de forskellige begreber, modeller og ​teorier inden for retail og kundeoplevelser ​
    Færdigheder
    Den studerende vil opnå færdigheder:​
    • Til beslutninger om retail management og retail marketing ​
    • Forstå og analysere butikskoncepters konkurrencedygtighed​ og kundernes situation og i samspil med retailere som​  distributører baseret på dyb indsigt i​ beslutninger indenfor retail. ​
    Kompetencer
    Den studerende vil opnå kompetencer:​
    • I udvikling og design af retailkoncepter, strategi og parametermix, der skaber unikke kundeoplevelser.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Retail management og kundeoplevelser
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Opnåelse af study points minimum 35 af 45 mulige.

    Afleveringsfrister og uddybende beskrivelse af study point opgaver findes på holdets Moodle-flow.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Prøven består af en skriftlig del, en visualiseringsdel og en mundtlig eksamen.

    Den mundtlige eksamen er en gruppeeksamen med individuel bedømmelse og karaktergivning.

    Eksamen er opdelt i 2 sessioner, hver på 45 minutter.

    Den ene session fungerer de studerende som marketingfolk, der præsenterer deres retailstrategi.

    I den anden session fungerer de som business angels.
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    90 minutter
    Eksamen er opdelt i 2 sessioner, hver på 45 minutter.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Formkrav
    Prøven består af en skriftlig del, en visualiseringsdel og en mundtlig eksamen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    5
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Genaflevering af projekt med relevante ændringer og forbedringer.