Afsluttende eksamensprojekt

2024/2025
Engelsk titel
Final Examination Project
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
4. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
15
Udd. element
Afsluttende projekt
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4500402CA
  • Indhold og formål
    Det afsluttende eksamensprojekt skal dokumentere den studerendes forståelse af praksis og central anvendt teori og metode i relation til en praksisnær problemstilling, der tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for uddannelsens område. Problemstillingen, der skal være central for uddannelsen og erhvervet, formuleres af den studerende, eventuelt i samarbejde med en privat eller offentlig virksomhed. Institutionen godkender problemstillingen.
  • Læringsmål
    Viden
    Den uddannede har:
    • forståelse for central anvendt teori og metode, samt kan forstå erhvervets
    praksis og anvendelse af teori og metode inden for markedsføring og salg,
    • udviklingsbaseret viden om komplekse og praksisnære problemstillinger inden
    for markedsføring, i relation til virksomhedens markedsmæssige, organisatoriske og økonomiske grundlag
    Færdigheder
    Den uddannede kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for det markedsføringsmæssige
    område,
    • vurdere praksisnære problemstillinger, samt opstille og vælge løsningsmodeller
    inden for det markedsføringsmæssige område,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere inden for det markedsføringsmæssige område.
    Kompetencer
    Den uddannede kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer, inden for markedsføring og salg,
    under hensyntagen til erhvervs- og samfundsøkonomiske forhold,
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, i relation til markedsføring og internationalisering,
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsføring og salg.
  • Forudsætninger for at deltage i faget
    For at aflevere sit afsluttende eksamensprojekt og gå til mundtlig eksamen, skal alle tidligere prøver være bestået –og karakteren frigivet. Det er således ikke nok, at den studerende har deltaget i (re)eksamen og afventer karakteren.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål

    For at kunne aflevere det afsluttende eksamensprojekt og gå til mundtlig eksamen, skal alle tidligere prøver være bestået–og karakteren frigivet. Det er således ikke nok, at den studerende har deltaget i (re)eksamen og afventer karakteren.
    Afsluttende eksamensprojekt
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Det skriftlige projekt kan udarbejdes individuelt eller af max 3 personer i fællesskab. Med udgangspunkt i projektet eksamineres den studerende ved en individuel mundtlig eksamen, som starter med den studerendes individuelle præsentation på 10 minutter. Herefter følger spørgsmål, diskussion, votering og karaktergivning. Eksamenen varer i alt 45 minutter.

    Eksamen i det afsluttende eksamensprojekt afprøver bredt læringsmålene for uddannelsen.
    Ects
    15 ECTS
    Varighed
    45 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Formkrav
    Det skriftlige projekt må ikke overstige 75.000 anslag. Hvis 2 studerende skriver sammen, må projektet ikke overstige 112.500 anslag (dvs. +50%) til rådighed. Tre studerende har 150.000 anslag (dvs. +100%) til rådighed. Max. tre studerende kan skrive sammen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeaflevering med individuel eksamen
    maks. gruppestørrelse
    3
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Tidsmæssig placering
    4. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen: Den studerende skal enten arbejde med en ny problemformulering og/eller en ny virksomhed. Derefter følger en ny mundtlig eksamen.