Afsluttende eksamensprojekt

2024/2025
Engelsk titel
Final Examination Project
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Lyngby
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
4. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
15
Udd. element
Afsluttende projekt
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4500402CL
  • Indhold og formål
    Det afsluttende eksamensprojekt skal dokumentere den studerendes forståelse af praksis og central anvendt teori og metode i relation til en praksisnær problemstilling, der tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for uddannelsens område. Problemstillingen, der skal være central for uddannelsen og erhvervet, formuleres af den studerende, eventuelt i samarbejde med en privat eller offentlig virksomhed. Institutionen godkender problemstillingen.
  • Læringsmål
    Viden
    Den uddannede har:
    • forståelse for central anvendt teori og metode, samt kan forstå erhvervets
    praksis og anvendelse af teori og metode inden for markedsføring og salg,
    • udviklingsbaseret viden om komplekse og praksisnære problemstillinger inden
    for markedsføring, i relation til virksomhedens markedsmæssige, organisatoriske og økonomiske grundlag.
    Færdigheder
    Den uddannede kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt anvende de færdigheder, der
    område,
    • vurdere praksisnære problemstillinger, samt opstille og vælge løsningsmodeller
    inden for det markedsføringsmæssige område,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere inden for det markedsføringsmæssige område.
    Kompetencer
    Den uddannede kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer, inden for markedsføring og salg,
    under hensyntagen til erhvervs- og samfundsøkonomiske forhold,
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, i relation til markedsføring og internationalisering,
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsføring og salg.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.

    Eksamensprojektet afslutter uddannelsen på sidste semester. Prøven kan således først finde sted, når den studerende har bestået alle andre uddannelseselementer.
    Afsluttende eksamensprojekt
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Eksamen består af såvel et skriftligt som et mundtligt element.
    Ects
    15 ECTS
    Varighed
    45 minutter
    Projektet kan skrives som et gruppeprojekt på 2-3 studerende, men mundtlig eksamen vil fortsat være individuel.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Tidsmæssig placering
    4. Semester
    Ved udgangen af 4. semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Ved reeeksamen skal der afleveres et nyt projekt. Dette kan gøres ved enten at vælge en ny virksomhed som case eller ved at arbejde med en ny problemformulering.
    Den opgave der var grundlag for første eksamensforsøg anses som sekundær information, og skal angives som kilde.
    Der gives ikke yderligere vejledning i forbindelse med reeksamen.