Afsluttende eksamensprojekt

2024/2025
Engelsk titel
Final Examination Project
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
4. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
15
Udd. element
Afsluttende projekt
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4500402CS
  • Indhold og formål
    Det afsluttende eksamensprojekt skal dokumentere den studerendes forståelse af
    praksis og central anvendt teori og metode i relation til en praksisnær
    problemstilling, der tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for
    uddannelsens område. Problemstillingen, der skal være central for uddannelsen
    og erhvervet, formuleres af den studerende, eventuelt i samarbejde med en
    privat eller offentlig virksomhed. Institutionen godkender problemstillingen.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • forståelse for central anvendt teori og metode, samt kan forstå erhvervets praksis og anvendelse af teori og metode inden for markedsføring og salg
    • udviklingsbaseret viden om komplekse og praksisnære problemstillinger inden for markedsføring, i relation til virksomhedens markedsmæssige, organisatoriske og økonomiske grundlag
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for det markedsføringsmæssige område
    • vurdere praksisnære problemstillinger, samt opstille og vælge løsningsmodeller inden for det markedsføringsmæssige område
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere inden for det markedsføringsmæssige område
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer, inden for markedsføring og salg, under hensyntagen til erhvervs- og samfundsøkonomiske forhold
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, i relation til markedsføring og internationalisering
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsføring og salg
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål

    Adgangsgrundlag: For at gå til mundtlig eksamen i det Afsluttende Eksamensprojekt, skal
    alle tidligere prøver være bestået – og karakteren frigivet. Det er således ikke nok, at den
    studerende har deltaget i (re)eksamen og afventer karakteren.
    Afsluttende eksamensprojekt
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    15 ECTS
    Varighed
    45 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Projekt. Projektet kan afleveres individuelt eller i en gruppe med 2 personer
    Formkrav
    Se manualen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeaflevering med individuel eksamen
    maks. gruppestørrelse
    2
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Skriftlig aflevering med mundtlig prøve med ekstern censur, hvor der gives en
    samlet individuel karakter efter 7-trinsskalaen for det skriftlige projekt og den
    mundtlige præstation.
    Tidsmæssig placering
    4. Semester
    Afslutter uddannelsen
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.