Game Development

2024/2025
Engelsk titel
Game Development
Uddannelse
Datamatiker - Lyngby
Datamatiker - Bornholm
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
4. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4505404CL
  • Indhold og formål
    The student must: 
    - Learn C# at intermediate level - an object oriented language similar to Java. 
    - Use Visual Studio IDE or VS Code and Unity to make apps and games 
    - Learn game design, AI and animation at basic levels 
    - Understand game engines, game physics, game simulation 
    - Implement your own game/app project alone or in groups
  • Læringsmål
    Viden
    The graduate will possess knowledge of:
    - C# programming language 
    - Basic game development dos and don’ts. 
    - Basic game design knowledge  
    - Theory and practice in creative parts of game development: Finding the fun factor, making it beautiful.  
    - Basic level design 
    - Procedural Content Generation 
    - The Rendering Pipeline 
    - 3D Modelling, Textures and Materials 
    - Artificial Intelligence techniques for games 
    - Network features  
    - Unity UI 
    - Cross platform development and game release. 
    -Deployment procedures
    Færdigheder
    The graduate will be able to:
    - Implement cross platform apps and games using C# 
    - Utilize game specific algorithms / game optimization strategies.  
    - Utilize plugins and assets to enhance projects. 
    - Export a Unity game to a mainstream platform.
    Kompetencer
    The graduate will know how to:
    - Particicpate in small game development projects 
    - Implement a game and app from idea to release. 
    - designing, prototyping, iterating, and testing
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Game Development
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal have opnået minimum 80% af de study points, der er knyttet til semesteret for at blive indstillet til eksamen.
    Afleveringsfrister og uddybende beskrivelse af study point opgaver findes på holdets Moodle flow.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen (Online)
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    Varighed varierer efter gruppestørrelse
    - 10 minutters gruppepræsentation
    - 10 minutters eksamination pr. studerende med fokus på den enkeltes bidrag til projektet
    - 10 minutters samlet votering for gruppen
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeaflevering med individuel eksamen
    maks. gruppestørrelse
    4
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Helhedsvurdering af både rapport og mundtlig eksamen.
    Tidsmæssig placering
    4. Semester
    Ved udgangen af 4. semester.
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Eksamen kan omlægges til online eksamen, hvis eksamen skønnes egnet. Genaflevering af projekt med relevante ændringer og forbedringer.