Viden
Den studerende skal have:
Viden om centrale teorier, metoder og nøglebegreber indenfor
kalkulering, budgettering, omkostningsanalyser samt skatteregnskab.
Viden om centrale praktiske værktøjer til brug for kalkulering,
budgettering, omkostningsanalyse samt oprettelse af skatteregnskab.
Viden om overordnede økonomiske aspekter ifm kalkulering og
budgettering
Viden om central lovgivning vedr. virksomhedsbeskatning.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
Anvende centrale værktøjer og metoder indenfor kalkulering,
budgettering, omkostningsanalyse samt skatteregnskab.
Analyserer og vurdere virkelighedsnære problemstillinger og
udarbejde tilhørende løsningsforslag.
Formidle løsningsforslag og resultater til kollegaer og relevante
samarbejdspartnere.
Kompetencer
Den studerende skal:
Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer indenfor temaerne
af valgfaget på taktisk og operationelt niveau.
Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde indenfor
valgfagets tematikker.
I en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny relevant viden,
færdigheder og kompetencer indenfor valgfagets
tematikker.