Viden
Den studerende skal:
• Have udviklingsbaseret viden om servicevirksomheders ledelses- og
samarbejdspraksis og den centrale anvendte teori og metode
• Kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode ved
rekruttering, ansættelse, fastholdelse og afskedigelse af
medarbejdere og frivillige i service-og oplevelsesvirksomheder og
deres anvendelse heraf
• Kunne forstå den anvendte praksis omkring interkulturel
interaktion og kommunikation med den nationale såvel som
internationale gæst, kunde, medarbejder, frivillig m.fl. i service-
og oplevelsesvirksomheder og deres anvendelse heraf.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende centrale metoder og redskaber og data fra service- og
oplevelsesvirksomheder
• Anvende centrale metoder og redskaber og data om kulturforståelse
samt anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelsen
inden for service- og
oplevelsesvirksomheder mhp. at interagere med gæster, kunder,
medarbejdere og frivillige m.fl.
• Vurdere praksisnære kultur- og kommunikationsproblemstillinger
for at vælge
løsningsmuligheder på taktisk og operationelt niveau
• Formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder både
mundtligt
og skriftligt for samarbejdspartnere, gæster og kollegaer i analoge
og digitale
kontekster
Kompetencer
Den studerende skal:
• Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelsesvirksomheden på taktisk og operationelt niveau i relation
til ledelse, samarbejde
og kulturmødet
• Kunne deltage og kommunikere i et fagligt og tværfagligt
samarbejde eller
netværk med interne og eksterne partnere i et interkulturelt miljø
med en
professionel tilgang
• I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden,
færdigheder og
kompetencer om ledelse og kommunikation inden for service- og
oplevelseserhvervet på taktisk og operationelt niveau