Viden
Den studerende skal:
• Have udviklingsbaseret viden om servicevirksomheders ledelses- og
samarbejdspraksis og den centrale anvendte teori og metode
• Kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode ved
rekruttering, ansættelse, fastholdelse og afskedigelse af
medarbejdere og frivillige i service- og oplevelsesvirksomheder og
deres anvendelse heraf
• Kunne forstå den anvendte praksis omkring interkulturel
interaktion og kommunikation med den nationale såvel som
internationale gæst, kunde, medarbejder, frivillig m.fl. i service-
og oplevelsesvirksomheder og deres anvendelse heraf.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende centrale metoder og redskaber og data fra service- og
oplevelsesvirksomheder
• Anvende centrale metoder og redskaber og data om kulturforståelse
samt anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelsen
inden for service- og oplevelsesvirksomheder mhp. at interagere med
gæster, kunder, medarbejdere og frivillige m.fl.
• Vurdere praksisnære kultur- og kommunikationsproblemstillinger
for at vælge løsningsmuligheder på taktisk og operationelt niveau
• Formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder både
mundtligt og skriftligt for samarbejdspartnere, gæster og kollegaer
i analoge og digitale kontekster.
Kompetencer
Den studerende skal:
• Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelsesvirksomheden på taktisk og operationelt niveau i relation
til ledelse, samarbejde og kulturmødet
• Kunne deltage og kommunikere i et fagligt og tværfagligt
samarbejde eller netværk med interne og eksterne partnere i et
interkulturelt miljø med en professionel tilgang
• I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden,
færdigheder og kompetencer om ledelse og kommunikation inden for
service- og oplevelseserhvervet på taktisk og operationelt
niveau.