Viden
Den studerende har:
• Forståelse for centrale strategiske planlægningsværktøjer og
–modeller samt
forstå anvendelsen af den juridiske, økonomiske og organisatoriske
praksis i
forbindelse med udvikling og forandring i service- og
oplevelsesvirksomheder
• Forståelse for central anvendt teori og metode indenfor
innovation og intra-
/entreprenørskab og anvendelse heraf i service- og
oplevelsesvirksomheder
• Udviklingsbaseret viden om central anvendt teori og metode
indenfor megatrends og tendenser med særlig betydning for service-
og oplevelseserhvervene.
Færdigheder
Den studerende kan:
• Anvende serviceerhvervets centrale metoder og redskaber på det
operationelle og taktiske niveau i en udviklings-og
forandringssituation
• Vurdere praksisnære økonomiske og organisatoriske udfordringer i
forbindelse med udviklings- og forandringsaktiviteter mhp. opstille
og vælge løsningsmuligheder
• Formidle praksisnære udfordringer på det taktiske og
operationelle niveau til
samarbejdspartnere og kollegaer inden for service- og
oplevelsesvirksomheder som et beslutningsgrundlag til det
strategiske niveau i såvel dansk som
international kontekst.
Kompetencer
Den studerende kan:
• Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med henblik på at
skabe bæredygtig drift og udvikling af service- og
oplevelsesvirksomheden
• I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer om udvikling og drift af økonomiske bæredygtige
service- og oplevelsesvirksomheder på taktisk og operationelt
niveau
• Håndtere udviklingsorienterede situationer i forhold til
forretningsudvikling af
service- og oplevelsesvirksomheder på det taktisk og operationelle
niveau
med fokus på at skabe bæredygtig udvikling.