Digital Marketing 2. semester optag 24 v

2024/2025
Engelsk titel
Digital Marketing 2. semester
Uddannelse
Service- og oplevelsesøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4507206CS
  • Indhold og formål
    Valgfaget introducerer den studerende til at kunne løfte digitale marketingsrettede opgaver målrettet SMV-segmentet på platforme såsom Facebook, Google og Instagram. Faget er tænkt som et redskabsfag, der leverer ’hårde’ og praksisrelaterede handlekompetencer (på baggrund af viden og færdigheder), der gør den studerende i stand til at oprette, gennemføre og evaluere professionelle reklamer online.
    Med udgangspunkt i en grundig indføring i mulighederne for digital targetting af en virksomheds produkter og services vil valgfaget lære den studerende at lave professionel online marketing, som kan anvendes i praksis - og med udgangspunkt i praksis.
    Fokus vil ligge på den praktiske dag-til-dag anvendelse af Facebooks digitale dashboard Power Editor, Googles AdWords samt koblinger til Instagram, LinkedIn og Influencer Marketing mv.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal opnå viden og forståelse omkring:
    • Hvorledes en kombination af forskellige nøglefaktorer og begreber såsom CTR (Click Through Rate), CPM (Cost Pr. Mille) og Target Audience kan anvendes i afdækningen af en digital reklames tilvirkning, virkning samt gennemslagskraft
    • Grundlæggende forståelse for forbrugeres og potentielle kunders opfattelse af- samt reaktioner på online reklamer
    • Strategisk anvendelse af digital marketing som ’targetting’ værktøj overfor specifikke kundegrupper
    • Hvordan man arbejder med Influencers/KOL’s if. med udvælgelse af målgruppe samt relevansen heraf if. til produkt og format
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:
    • Anvende relevante programmer såsom Power editor til udarbejdelse af digitale reklamer
    • Vurdere reklamepotentialet i et kundeønske om promovering af et produkt
    • Potentialeteste/splitteste online reklamer for specifikke produkter
    • Opstille en specifik og færdig reklame til direkte afsendelse
    Kompetencer
    Den studerende skal have kompetencer til at:
    • Kunne håndtere at opstille, designe, gennemføre og evaluere gennemslagskraften af online reklamer alene, i samarbejde med andre studerende såvel som servicevirksomheder
    • Kunne anvende sine digitale kompetencer til at kunne bedrive digital marketing via digitale reklamer på tværs af serviceerhvervet
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål

    Dette valgfag udbydes på 2 forskellige semestre.

    Vær opmærksom på at nedenstående er for Valgfag 1 eksamen som dækker A+B på 2. semester.
    Valgfag 1 eksamen
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Information om OLA
    I dit moodleflow kan du finde de mere præcise rammer for OLA.
    Ude til højre under ”Min uddannelse” kan du vælge ”OLA overblik”.
    Her kan du se, hvor mange OLA’er der er tilknyttet hver af dine eksaminer på hele uddannelsen. Du kan også læse mere om, hvad der sker, når du ikke har gennemført nok OLA’er.
    Nederst ude til venstre kan du finde en fane med titlen ”portfolio produkter” eller ”OLA”, her kan du se de eksakte datoer for, hvornår OLA finder sted og der henvises til, hvor du finder en nærmere beskrivelse af hver enkelt af OLA’erne.
    OLA’erne er oftest koblet op på undervisningen og er en del af de respektive undervisningsuger.
    • Du skal godkendes i 1 ud af 2 OLA
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Ects
    15 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    30 minutter
    Tidsplan for og forløb af den mundtlige eksamen:
    • 7 minutter til din mundtlige præsentation
    • 15 minutter til diskussion med eksaminator
    • 5 minutter til votering og feedback
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Opgavetype
    Eksamen er en individuel mundtlig eksamen, der dækker de to valgfag (A og B), som du har haft på 2. semester.

    Formålet med eksamen er at vurdere, i hvilken grad du har opnået læringsmålene for valgfag A og B, herunder din evne til at anvende teorier, modeller og værktøjer i praksis.

    Som forberedelse til din mundtlige præsentation får du via WISEFlow et oplæg med en kort instruks omhandlende dit valgfag A. På baggrund af dette oplæg forbereder du din mundtlige præsentation.

    Du forventes i din præsentation at gøre brug af relevante teorier, modeller og værktøjer fra dit valgfag A.

    Du får desuden under eksamen ét eller flere spørgsmål relateret til valgfag B. Disse spørgsmål er uafhængige af oplægget vedrørende valgfag A. Dine svar forventes at inddrage relevante teorier, modeller og værktøjer fra dit valgfag B.
    Formkrav
    Eksamensreglement
    Du skal altid læse eksamensreglementet forud for alle eksaminer. Du finder eksamensreglement på Moodle under ”eksaminer”, hvor du også kan orientere dig om andre forhold vedrørende eksamen.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Eksamen er en intern eksamen med én underviser/bedømmer. Bedømmelsen baseres på følgende:

    • Valgfag A:
    o Din evne til at kombinere og anvende relevante teorier, modeller og værktøjer fra valgfag A.
    o Din evne til at levere en struktureret, logisk og sammenhængende præsentation.
    o Din grad af opfyldelse af læringsmålene for valgfag A

    • Valgfag B:
    o Din evne til at besvare spørgsmål ved at anvende relevante teorier, modeller og værktøjer fra valgfag B.
    o Din grad af opfyldelse af læringsmålene for valgfag B
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Hvis du ikke består eksamen eller ikke kan deltage på grund af sygdom, skal du deltage i den førstkommende reeksamen. Ved reeksamen vil du få udleveret et nyt oplæg til valgfag A.

    Ved reeksamen kan der være 2 eksaminatorer på, men er der ikke nødvendigvis.