Viden
Den studerende skal opnå viden og forståelse omkring:
• Hvorledes en kombination af forskellige nøglefaktorer og begreber
såsom CTR (Click Through Rate), CPM (Cost Pr. Mille) og Target
Audience kan anvendes i afdækningen af en digital reklames
tilvirkning, virkning samt gennemslagskraft
• Grundlæggende forståelse for forbrugeres og potentielle kunders
opfattelse af- samt reaktioner på online reklamer
• Strategisk anvendelse af digital marketing som ’targetting’
værktøj overfor specifikke kundegrupper
• Hvordan man arbejder med Influencers/KOL’s if. med udvælgelse af
målgruppe samt relevansen heraf if. til produkt og format
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende relevante programmer såsom Power editor til udarbejdelse
af digitale reklamer
• Vurdere reklamepotentialet i et kundeønske om promovering af et
produkt
• Potentialeteste/splitteste online reklamer for specifikke
produkter
• Opstille en specifik og færdig reklame til direkte afsendelse
Kompetencer
Den studerende skal have kompetencer til at:
• Kunne håndtere at opstille, designe, gennemføre og evaluere
gennemslagskraften af online reklamer alene, i samarbejde med andre
studerende såvel som servicevirksomheder
• Kunne anvende sine digitale kompetencer til at kunne bedrive
digital marketing via digitale reklamer på tværs af
serviceerhvervet