Viden
Den studerende har:
• Udviklingsbaseret viden om service- og oplevelsesvirksomheders
ledelses- og
samarbejdspraksis og den centrale anvendte teori og metode.
• Forståelse for den anvendte praksis omkring interkulturel
interaktion og kommunikation
med den nationale såvel som internationale gæst, kunde,
medarbejder, frivillige m.fl. i
service- og oplevelsesvirksomheder.
• Forståelse for praksis og central anvendt teori og metode ved
rekruttering, ansættelse,
fastholdelse og afskedigelse af medarbejdere og frivillige i
service- og
oplevelsesvirksomheder.
Færdigheder
Den studerende kan:
• Anvende centrale metoder, redskaber og data fra service- og
oplevelsesvirksomheder.
• Kritisk vurdere praksisnære kultur- og
kommunikationsproblemstillinger og vælge
løsningsmuligheder på taktisk og operationelt niveau.
• Formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder både
mundtligt og skriftligt
for samarbejdspartnere, gæster og kollegaer i analoge og digitale
kontekster.
• Anvende centrale metoder, redskaber og data om kulturforståelse
inden for service- og
oplevelsesvirksomheder mhp. at interagere med gæster, kunder,
medarbejdere og frivillige
m.fl.
Kompetencer
Den studerende kan:
• Håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelsesvirksomheden på taktisk
og operationelt niveau i relation til ledelse, samarbejde og
kulturmødet.
• Deltage og kommunikere i et fagligt og tværfagligt samarbejde
eller netværk med interne
og eksterne partnere i et interkulturelt miljø med en professionel
tilgang.