Event og projektledelse 24S

2024/2025
Engelsk titel
Event and project management
Uddannelse
Service- og oplevelsesøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
15
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4507209CS
  • Indhold og formål
    Formålet med faget er at opnå en grundlæggende forståelse af de vigtigste begreber og processer inden for event- og projektledelse.
    Den studerende vil være i stand til at arbejde på en struktureret måde med projekter - herunder planlægning og implementering af organisationers ændringer og udvikling af nye serviceprodukter. Konkret vil den studerende kunne håndtere udvikling og planlægning samt implementering af små- og mellemstore events, i samarbejde med andre.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal
    • Have viden om udviklingen inden for eventbranchen, eventets karakteristika samt hvilke
    opgaver, der knytter sig til et events livscyklus
    • Have forståelse for principperne for projektledelsessystemer/-paradigmer og
    grundlæggende begreber inden for projektledelse.
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:
    • Anvende de digitale projektværktøjer til at skabe overblik over samt vurdere
    egnetheden af et koncept i relation til en målgruppe og andre interessenter
    • Identificere og vurdere potentielle sponsor- og fundraising muligheder for at opstille
    relevante budgetter for et projekt eller event
    • Vurdere hvilke ressourcer der er nødvendige for at gennemføre et projekt/event, der er
    bæredygtigt
    • Vurdere egnetheden af forskellige kommunikationskanaler til at promovere events
    • Vurdere praksisrelaterede risikoområder og juridiske aspekter af projekter og events og
    udarbejde en kommunikationsplan på baggrund af en interessentanalyse.
    Kompetencer
    Den studerende skal:
    • I samarbejde med andre håndtere udviklingsopgaver i forbindelse med eventet/projektet
    • I en struktureret sammenhæng tilegne sig nye viden, færdigheder og kompetencer i
    relation til eventet/projektet
    • Kunne deltage i operationelle og taktiske opgaver i forbindelse med udvikling, planlægning
    og implementering af bæredygtige events og projekter i samarbejde med andre.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Event og projektledelse eksamen
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Information om OLA
    I dit moodleflow kan du finde de mere præcise rammer for OLA.
    Ude til højre under ”Min uddannelse” kan du vælge ”OLA overblik”.
    Her kan du se, hvor mange OLA’er der er tilknyttet hver af dine eksaminer på hele uddannelsen. Du kan også læse mere om, hvad der sker, når du ikke har gennemført nok OLA’er.
    Nederst ude til venstre kan du finde en fane med titlen ”portfolio produkter” eller ”OLA”, her kan du se de eksakte datoer for, hvornår OLA finder sted og der henvises til, hvor du finder en nærmere beskrivelse af hver enkelt af OLA’erne.
    OLA’erne er oftest koblet op på undervisningen og er en del af de respektive undervisningsuger.
    • Du skal godkendes i 3 ud af 4 OLA’er
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Eksamen er en individuel mundtlig eksamen. Den mundtlige eksamen tager udgangspunkt i den event, den studerende har udviklet i løbet af valgfaget. Formålet med eksamen er at vurdere, i hvilken grad du har opnået læringsmålene for faget, herunder din evne til at anvende teorier, modeller og værktøjer i praksis.
    Ects
    15 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    30 minutter
    Den mundtlige eksamen er 30 minutter og følger denne struktur:

    • 10 minutter præsentation
    • 15 minutter dialog
    • 5 minutter votering og karaktergivning

    Vær opmærksom på, at der til eksamen ikke gives feedback, men alene tildeles en karakter med en kort begrundelse for karakteren.
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    De studerende arbejder i faget i grupper om at udvikle og gennemføre en event. I processen laver de studerende minimum 3 OLA’er, som er relaterede til deres event.
    Til den mundtlige eksamen skal den studerende individuelt forberede et 10 minutters oplæg, som forklarer om den proces og udvikling, som den studerende har deltaget i igennem faget.
    Præsentationen skal tage udgangspunkt i 2 ud af 4 OLA’er. Hvilke elementer fra OLA’erne, den studerende vælger, er valgfrit, men det skal fremgå af præsentationen, hvilke OLA’er den studerende har valgt at inddrage.

    Det forventes, at den studerende i sin præsentation forholder sig kritisk til eget event og kan identificere og argumentere for forbedringspotentialer og deres realisering i praksis.
    Efter præsentationen følger en 15 minutter dialog med udgangspunkt i valgfagets læringsmål.


    Vejledning
    Der er ikke vejledning i forbindelse med eksamen, så det er vigtigt at du deltager, når eksamen præsenteres i forbindelse med undervisningen.
    Formkrav
    Eksamensreglement og andre standarder
    Du skal altid orientere dig i ”Information om eksamen” på Moodle under fanen ”eksamen”.

    Her finder du information om, hvilke regler, der er gældende og hvordan du f.eks. skal forholde dig, hvis du bliver syg.

    Du skal være særligt opmærksom på afsnittene omkring eksamenssnyd, herunder plagiering.

    I ”Vejledning til opgaveskrivning på cphbusiness” finder information om krav til formalia, uddybning af hvad plagiering er, kildeangivelse mm.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Den gode mundtlige præstation er karakteriseret ved følgende:

    • Den studerende anvender en høj grad af fagterminologi.

    • Den studerende demonstrerer god anvendelse af værktøjer og teorier fra faget.

    • Den studerende kan relatere og anvende fagets indhold til eget event.

    • Den studerende kan forholde sig kritisk til eget event og identificere og argumentere for
    forbedringspotentialer og deres realisering.

    • Den studerende kan koble mellem opstillede succeskriterier i eget event og graden af disse
    måls opfyldelse – herunder indfrielse af eventets bæredygtighedsmål.

    • Den studerende giver en velargumenteret præsentation.

    • Den studerende demonstrerer god præsentationsteknik.

    • Den studerende anvender og prioriterer tiden til præsentationen på en hensigtsmæssig måde i forhold til de givne rammer.
    Tidsmæssig placering
    2. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Består du ikke en eksamen, skal du til førstkommende reeksamen, som du automatisk tilmeldes. Dette gælder også, hvis du ikke møder op til eksamen samt hvis du bliver syg eller forhindret.