Digital Marketing 3. semester Optag 23 s

2024/2025
Engelsk titel
Digital marketing
Uddannelse
Service- og oplevelsesøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4507303CS
  • Indhold og formål
    Valgfaget introducerer den studerende til at kunne løfte digitale marketingsrettede opgaver målrettet SMV-segmentet på platforme såsom Facebook, Google og Instagram. Faget er tænkt som et redskabsfag, der leverer ’hårde’ og praksisrelaterede handlekompetencer (på baggrund af viden og færdigheder), der gør den studerende i stand til at oprette, gennemføre og evaluere professionelle reklamer online.
    Med udgangspunkt i en grundig indføring i mulighederne for digital targetting af en virksomheds produkter og services vil valgfaget lære den studerende at lave professionel online marketing, som kan anvendes i praksis - og med udgangspunkt i praksis.
    Fokus vil ligge på den praktiske dag-til-dag anvendelse af Facebooks digitale dashboard Power Editor, Googles AdWords samt koblinger til Instagram, LinkedIn og Influencer Marketing mv.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal opnå viden og forståelse omkring:
    • Hvorledes en kombination af forskellige nøglefaktorer og begreber såsom CTR (Click Through Rate), CPM (Cost Pr. Mille) og Target Audience kan anvendes i afdækningen af en digital reklames tilvirkning, virkning samt gennemslagskraft
    • Grundlæggende forståelse for forbrugeres og potentielle kunders opfattelse af- samt reaktioner på online reklamer
    • Strategisk anvendelse af digital marketing som ’targetting’ værktøj overfor specifikke kundegrupper
    • Hvordan man arbejder med Influencers/KOL’s if. med udvælgelse af målgruppe samt relevansen heraf if. til produkt og format
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:
    • Anvende relevante programmer såsom Power editor til udarbejdelse af digitale reklamer
    • Vurdere reklamepotentialet i et kundeønske om promovering af et produkt
    • Potentialeteste/splitteste online reklamer for specifikke produkter
    • Opstille en specifik og færdig reklame til direkte afsendelse
    Kompetencer
    Den studerende skal have kompetencer til at:
    • Kunne håndtere at opstille, designe, gennemføre og evaluere gennemslagskraften af online reklamer alene, i samarbejde med andre studerende såvel som servicevirksomheder
    • Kunne anvende sine digitale kompetencer til at kunne bedrive digital marketing via digitale reklamer på tværs af serviceerhvervet
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål

    Dette valgfag udbydes på 2 forskellige semestre.

    Vær opmærksom på at nedenstående eksamen er den for valgfag C 3. semester. Du føres over i Project management hvorefter du skal gå ned i bunden, hvor du finder eksamens guidelines.
    Faget har fælles eksamener
    4507302CS