Viden
- Have udviklingsbaseret viden om central anvendt teori og metode
indenfor
megatrends, trends og tendenser med særlig betydning for service-
og oplevelseserhvervene
- Kunne forstå centrale strategiske planlægningsværktøjer og
–modeller samt
forstå anvendelsen af den juridiske, økonomiske og organisatoriske
praksis i
forbindelse med udvikling og forandring i service og
oplevelsesvirksomheder
- Kunne forstå central anvendt teori og metode indenfor
iværksætteri, innovation og intra-/entreprenørskab og anvendelse
heraf i service- og oplevelsesvirksomheder.
Færdigheder
- Anvende serviceerhvervets centrale metoder og redskaber på det
operationelle og taktiske niveau i en udviklings-og
forandringssituation
- Vurdere praksisnære økonomiske og organisatoriske udfordringer i
forbindelse med udviklings- og forandringsaktiviteter for at kunne
opstille og vælge
løsningsmuligheder
- Formidle praksisnære udfordringer på det taktiske og
operationelle niveau til
samarbejdspartnere og kollegaer inden for service- og
oplevelsesvirksomheder som et beslutningsgrundlag til det
strategiske niveau i såvel dansk som i
international kontekst.
Kompetencer
- Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i forhold til
forretningsudvikling af service- og oplevelsesvirksomheder på det
taktisk og operationelle
niveau med fokus på at skabe bæredygtig vækst
- Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med henblik på
at skabe
bæredygtig drift og udvikling af service- og oplevelsesvirksomheden
- I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden,
færdigheder og
kompetencer om udvikling af og drift af økonomiske bæredygtige
service- og
oplevelsesvirksomheder på taktisk og operationelt niveau