Strategisk markedsføring

2024/2025
Engelsk titel
Strategic Marketing
Uddannelse
Finansøkonom - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4508301CA
Fagområder
Formidling og rådgivning
  • Indhold og formål
    Det lokale fagelement strategisk markedsføring har fokus på den helhedsorienterede strategi- og forretningsforståelse. Faget omhandler metoder og relevante teorier inden for såvel intern som ekstern analyse af erhvervskunders og virksomheders situation.
    Fagelementet indeholder analyser af virksomhedens omverden, konkurrencesituation og kundesegmenter til vurdering af den eksterne situation. Til vurdering af den interne situation indgår analyser af virksomhedens værdiskabelse, kundeforståelse, mål og strategier.
    På baggrund af en situationsanalyse udarbejdes løsningsmuligheder for erhvervskundens/virksomhedens fremtidige position i markedet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende:
    • Har udviklingsorienteret viden om centralt anvendte metoder og teorier til at identificere og analysere interne og eksterne forhold, der har indflydelse på en virksomheds situation
    • Kan forstå centralt anvendte metoder og teorier inden for strategisk markedsføring, der har betydning for virksomhedens fremtidige situation.
    Færdigheder
    Den studerende:
    • Kan håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til intern og eks-tern analyse af en erhvervskunde/virksomhed
    • Kan deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • Kan i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for strategisk markedsføring i forhold til en erhvervskunde/virksomhed.
    Kompetencer
    Den studerende:
    • Kan håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til intern og eks-tern analyse af en erhvervskunde/virksomhed
    • Kan deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • Kan i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for strategisk markedsføring i forhold til en erhvervskunde/virksomhed.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4508103CA