Viden
Den studerende har viden om:
• Hvilke forudsætninger, der gør sig gældende for serviceprodukter.
Herunder viden om virksomhedens serviceparametermix: People,
processer og physical evidence
• Hvorledes virksomheden vælger den rette målgruppe samt indsigt i
købsadfærd på SoMe
• Brandingteori og hvorledes virksomheder kan arbejde med deres
brand
• Kommunikationsplanlægning
• Forskellen mellem målgrupper og kommunikationsmålgrupper
• Forskelle i valg af kommunikationskanaler og promotion-mix –
herunder SoMe
• Indholdsstrategier for SoMe
• Effektmåling
Færdigheder
Færdigheder
Den studerende kan:
• Anvende relevant teori til at analysere og vurdere, hvorledes en
finansiel virksomhed kan udarbejde, implementere og måle på en
konkret kommunikationskampagne
• Vurdere valg af rette kommunikationskanaler og promotion mix med
udgangspunkt i den konkrete målgruppe
• Vurdere og anbefale en konkret indholdsstrategi til SoMe
• Bringe viden om digital købsadfærd ind i konkrete anbefalinger
Kompetencer
Den studerende kan:
• Udarbejde konkrete forslag til en kommunikationsplan samt
opfølgning på denne, baseret på indsigt i den finansielle
virksomheds markedsføringsstrategi og brand.