Valgfag Personligt lederskab og branding

2024/2025
Engelsk titel
Personal branding
Uddannelse
Finansøkonom - City
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness City
Fagkode
4508309CC
  • Indhold og formål
    Dette valgfag er til dig, som gerne vil styrke dit personlige lederskab – med andre ord blive endnu bedre til at blive leder i dit eget liv og samtidig styrke din personlige branding i forhold til en kommende arbejdsgiver. Du vil få en række værktøjer til:

    1) At identificere og styrke dit personlige lederskab
    2) Personlig gennemslagskraft og power
    3) Personlig branding – hvordan viser du autentisk, hvem du er?
    4) Brænd uden at brænde ud – fokus på stress og tidsstyring
    5) Præsentation – mundtlig og skriftlig
    6) Dit personlige canvas
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har viden om:
    • Hvad personligt lederskab er
    • Hvordan man opbygger personlig gennemslagskraft og power
    • Hvilke elementer der indgår i personlig branding
    • Stress og hvordan man styrer sin egen tid
    • Hvad indholdet er i en god mundtlig og skriftlig præsentation afhængig af mediet
    • Hvordan man opbygger et personligt canvas
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • Analysere sig frem til sit eget personlige lederskab
    • Forstå, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og power
    • Kan opstille en egen personlig branding i forhold til sit professionelle virke
    • Forstå betydningen af egen personprofil i forhold til stress og tidsstyring
    • Arbejde med at styrke sin personlige præsentation mundtligt og skriftlig så den studerende udnytter sine personlige styrker
    • Kan opstille et personligt canvas
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • Være tro mod sit eget personlige lederskab i forhold til sit professionelle virke
    • Være i stand til at få sine budskaber ud i forhold til kunder og kollegaer
    • Arbejde med sin personlige branding i forhold nuværende og fremtidige jobs
    • Være i stand til at planlægge sit eget professionelle liv
    • Være i stand til at få sine budskaber igennem uanset om det er mundtligt eller skriftlige
    • Præsentere sig selv på en autentisk måde
  • Undervisningsform
    På Cphbusiness arbejder vi med den læringstilgang, at erhvervskompetencer udvikles bedst ved at uddannelsens studieaktiviteter sætter praksis og konkrete problemstillinger i centrum for læringen. Og at det er arbejdet med at skabe værdi i praksis, der driver motivationen og engagementet hos de studerende.
    Cphbusiness tager derfor udgangspunkt i en uddannelsesmodel, der fokuserer på:
    • at facilitere et motiverende og engagerende læringsmiljø baseret på praksis
    • at omsætte og formidle relevant viden fra forskning og erhverv i en konkret praksis
    • at understøtte de studerendes aktive deltagelse og studieintensitet gennem relevante studieaktiviteter
    • at inddrage de studerendes viden og erhvervserfaring som en ressource, så de studerende er medskabere af læring
    • at understøtte læring gennem løbende dialog og en fælles feedbackkultur
    • at der kan arbejdes fleksibelt og med inddragelse af digitale lærings-aktiviteter, der fokuserer på at udnytte vores ressourcer og forbedre de studerendes læringsudbytte, uafhængig af tid og sted.
    Der er flere forskellige undervisnings- og arbejdsformer på Cphbusiness, der understøtter den studerendes læring. Eksempelvis holdundervisning, case-arbejde, mindre opgaver, praktiske og teoretiske øvelser, mundtlige oplæg, hjemmearbejde, virksomhedsbesøg og lignende.
    Undervisningen er tilrettelagt i et eller flere læringsflows per semester.
    Formålet med arbejdsformerne er, at de studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer inden for uddannelsens fagområder, og at den studerende endvidere anvender disse i overensstemmelse med uddannelsens mål for læringsudbytte.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Valgfag Personligt lederskab og branding
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen
    Den individuelle mundtlige eksamen varer 20 min. og tager udgangspunkt i en individuelt udarbejdet præsentation på max. 5 minutter. Præsentationen medbringes til eksamen. Præsentationen er udarbejdet med udgangspunkt i, hvad du har arbejdet med i undervisningen. I præsentationen skal der relateres til 2-3 af de gennemgåede teorier fra undervisningen. Efter den individuelle præsentation følger en generel eksamination på 10-12 minutter i læringsmålene fra faget.
    Ects
    5 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    20 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Bedømmelseskriterierne er valgfagets læringsmål.
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
  • Yderligere information
    Mødeliste med information om tidspunkt, sted og lokale offentliggøres på WISEflow: https://europe.wiseflow.net/login/

    I tilfælde af udeblevne studerende fremrykkes eksamen med op til 60 minutter. Studerende skal derfor møde til eksamen senest 60 minutter før eksaminationstidspunktet. De to første studerende skal begge møde ved eksamensstart.

    Den studerende vil modtage en notifikation på sin studiemail, når eksamenen er oprettet i WISE-flow.