Digital Marketing

2024/2025
Engelsk titel
Digital Marketing
Uddannelse
Finansøkonom - Hillerød
Finansøkonom - Online - City
Finansøkonom - Bornholm
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Tilmelding
Valgfag udbydes først senere og oprettes afhængigt af tilmeldinger. Du vil senere i dit uddannelsesforløb få mere besked fra din uddannelse om, hvilke valgfag du kan vælge.
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4508314CA
  • Indhold og formål
    I dette valgfag stifter du bekendtskab med centrale teorier og værktøjer inden for digital marketing. I valgfaget vil der være fokus på grundlæggende metoder sat i praksis og ”learning by doing”, da digital marketing i høj grad kan anses som et håndværk, der er under konstant udvikling. 

    Vi sætter bl.a. fokus på den digitale kunderejse og den digitale kunde, og hvordan vi i praksis analyserer og anvender begreberne. Vi skal også arbejde med SOME-marketing og content og udvikle konkrete promotion planer inkl. økonomiske overvejelser. Alt sammen med udgangspunkt i konkrete og praksisnære cases og problemstillinger fra erhvervslivet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal have:  
    Viden om centrale teorier, metoder og nøglebegreber indenfor digital marketing samt centrale metoder til brug for segmentering og målgruppeanalyse .
    Viden om centrale praktiske værktøjer til brug for digital marketing herunder den digitale kunderejse og den digitale kunde .
    Viden om overordnede økonomiske aspekter ift. digital marketing. 
    Viden om centrale platforme og redskaber til brug for digital marketing.
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:  
    Anvende centrale værktøjer og metoder indenfor digital marketing herunder SOME-marketing.
    Analyserer og vurdere virkelighedsnære problemstillinger inden for digital marketing og udarbejde tilhørende løsningsforslag.
    Formidle marketingindsatser, løsningsforslag og resultater til relevante samarbejdspartnere og medstuderende.
    Kompetencer
    Den studerende skal:  
    Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer indenfor temaerne af valgfaget på taktisk og operationelt niveau.
    Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde indenfor valgfagets tematikker.
    I en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny relevant viden, færdigheder og kompetencer indenfor valgfagets tematikker.
  • Undervisningsform
    Dette valgfag udbydes med online undervisning via Zoom.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Valgfag - Digital Marketing
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal opfylde kravene til obligatoriske læringsaktiviteter OLA´er for at blive indstillet til eksamen. Afleveringsfrister og uddybende beskrivelser af OLA´er findes på holdet Moodle flow.
    • Godkendelse af OLA
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Mundtlig eksamen (Online)
    Den studerende modtager et oplæg til eksamen på WISEflow inden den mundtlige eksamen.

    Oplægget tager udgangspunkt i temaets/valgfagets OLA. På den baggrund skal der udarbejdes en præsentation, som den mundtlige eksamination tager afsæt i. Præsentationen må maksimalt vare 5 min, hvorefter den studerende udprøves i læringsmålene.

    Den online mundtlige eksamen varer 20 min inkl. votering og feedback.
    Ects
    5 ECTS
    Forberedelsestid
    Ingen forberedelse
    Varighed
    20 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Ja
    Individuel eller gruppeeksamen
    Individuel
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Reeksamen består af en præsentation, hvor den studerende fokuserer på sin refleksion ift. feedbacken på det ordinære forsøg. Derudover skal relevante forbedringsforslag inkluderet.

    Individuel mundtlig eksamen hvor den studerende får max. 8 min. til at præsentere, hvorefter den studerende udprøves i læringsmålene. Samlet varighed 20 min. inkl. votering.