Strategisk markedsføring (online)

2024/2025
Engelsk titel
Strategic Marketing
Uddannelse
Finansøkonom - Online - City
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Fagkode
4508318CC
Fagområder
Formidling og rådgivning
  • Indhold og formål
    Det lokale fagelement strategisk markedsføring har fokus på den helhedsorienterede strategi- og forretningsforståelse. Faget omhandler metoder og relevante teorier inden for såvel intern som ekstern analyse af erhvervskunders og virksomheders situation.
    Fagelementet indeholder analyser af virksomhedens omverden, konkurrencesituation og kundesegmenter til vurdering af den eksterne situation. Til vurdering af den interne situation indgår analyser af virksomhedens værdiskabelse, kundeforståelse, mål og strategier.
    På baggrund af en situationsanalyse udarbejdes løsningsmuligheder for erhvervskundens/virksomhedens fremtidige position i markedet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende:
    • Har udviklingsorienteret viden om centralt anvendte metoder og teorier til at identificere og analysere interne og eksterne forhold, der har indflydelse på en virksomheds situation
    • Kan forstå centralt anvendte metoder og teorier inden for strategisk markedsføring, der har betydning for virksomhedens fremtidige situation.
    Færdigheder
    Den studerende:
    • Kan håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til intern og eks-tern analyse af en erhvervskunde/virksomhed
    • Kan deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • Kan i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for strategisk markedsføring i forhold til en erhvervskunde/virksomhed.
    Kompetencer
    Den studerende:
    • Kan håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til intern og eks-tern analyse af en erhvervskunde/virksomhed
    • Kan deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • Kan i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for strategisk markedsføring i forhold til en erhvervskunde/virksomhed.
  • Undervisningsform
    Online undervisning.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4508105CC
  • Yderligere information
    Mødeliste med information om tidspunkt, sted og lokale offentliggøres på WISEflow: https://europe.wiseflow.net/login/

    I tilfælde af udeblevne studerende fremrykkes eksamen med op til 60 minutter. Studerende skal derfor møde til eksamen senest 60 minutter før eksaminationstidspunktet. De to første studerende skal begge møde ved eksamensstart.

    En oversigt over datoer for eksamen og reeksaminer kan ses i Moodle under ”Eksamen (FTU)” – Klik på ”Datoer og manualer”, vælg din lokation og din uddannelse og derefter relevant semester.
    Den studerende vil modtage en notifikation på sin studiemail, når eksamenen er oprettet i WISE-flow.