Viden
Den studerende har:
Brugergrænseflader
• forståelse af praksisnære metoder, principper og værktøjer til
planlægning og
estimering af afgrænsede udviklingsopgaver og -processer
• udviklingsbaseret viden om aktuelle programmeringsparadigmer med
relevans for frontend-udvikling i praksis
• forståelse af erhvervets anvendte teorier, principper og metoder
til design af brugergrænseflader
Brugeroplevelser
• udviklingsbaseret viden om metoder og værktøjer til
brugercentrerede
designprocesser, der anvendes i erhvervet
• forståelse af centrale, praksisnære principper, teorier og
teknologier til design og udvikling af digitale brugeroplevelser
Indhold
• udviklingsbaseret viden om erhvervets anvendelse af værktøjer og
data til optimering af digital medieproduktion
• forståelse af central anvendt teori og metode til planlægning og
produktion af udvalgte typer af digitalt indhold
Forretning
• forståelse af virksomhedens forretningsmæssige grundlag og
multimediedesignerens varetagelse af afgrænsede funktioner i
erhvervets praksis
• udviklingsbaseret viden om betydningen af data og datahåndtering
for virksomheden som forretning.
Færdigheder
Den studerende kan:
Brugergrænseflader
• udvælge og anvende praksisnære udviklingsmetoder og -modeller til
styring af team-baserede arbejdsprocesser
• vurdere praksisnære problemstillinger, håndtere komplekse
designprocesser og implementere teoribaserede løsninger
• udvælge og anvende centrale principper og teknologier til
programmering, realisering og vedligeholdelse af komplekse
brugergrænseflader
• vurdere og behandle visuelt materiale til at sikre et konsistent
udtryk i grænseflader
• dokumentere centrale udviklings- og designprocesser og formidle
dem til samarbejdspartnere og brugere
• anvende centrale teknologier og formater til præsentation af data
• vurdere og anvende erhvervets aktuelle teknologier til lagring,
strukturering og udveksling af data.
Brugeroplevelser
• vurdere praksisnære problemstillinger samt udvælge og anvende
brugercentrerede metoder og værktøjer til kompleks digital
medieproduktion
• udvælge og kombinere centralt anvendte teorier, metoder og
teknologier til design, implementering og evaluering af digitale
brugeroplevelser
• formidle og redegøre for løsningsmuligheder til brugere og
samarbejdspartnere
Indhold
• vurdere og implementere relevante indholds- og udtryksformer i
digital medieproduktion
• vurdere og anvende data, teori og metode til organisering,
strukturering og produktion af indhold
• anvende centrale praksisnære teknologier til håndtering og
visning af digitalt indhold
• evaluere og formidle digital indholdsproduktion til interessenter
med faglig indsigt
Forretning
• i samarbejde med virksomheder håndtere digital medieproduktion og
navigere mellem både forretningsmæssige og brugerbaserede behov
Teknologi
• anvende udvalgte teknologier og digitale tendenser med relevans
for multimediedesignerens praksis.
Kompetencer
Den studerende kan:
• håndtere kompleks udvikling, produktion og vedligeholdelse af
brugergrænseflader, brugeroplevelser og indhold i digital
medieproduktion
• deltage i faglige og tværfaglige teambaserede arbejdsprocesser
med en reflekteret tilgang til brugernes og forretningens behov
• under vejledning tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer
i relation til erhvervets praksis.